جزئیات جدید از قرارداد دایی با فدراسیون فوتبال

وکیل سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس جزئیات جدیدی از قرارداد علی دایی با فدراسیون در زمان هدایت تیم ملی را فاش کرد. عسگری پیش بین در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: کفاشیان در مصاحبه‌ای عنوان کرده زمانی که علی دایی چک ۲۳۰ میلیون تومانی را نقد کرده معنایش آن است که با گرفتن این چک متمم قرارداد را قبول دارد و این چک را نیز بابت مالیات دریافت داشته است. این در حالی است که موکلم از آقایان انتظار دارد به جای شعار احترام به علی دایی با مردم صادقانه رفتار کنند و اطلاعات صحیح را به آنها بدهند.

وکیل دایی تاکید کرد: چک ۲۳۰ میلیونی مورد اشاره رییس فدراسیون بابت باقی مانده حق‌الزحمه قرارداد دایی بود که با این پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان سال اول قرارداد دایی تسویه شد. با محاسبه مالیات قرارداد مشخص است که رقم مالیات مبلغی در حدود ۱۶۶ میلیون تومان است که اگر بنا بود علی دایی آن را پرداخت کند این رقم از مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان دستمزد ایشان کسر و باقی مانده را فدراسیون به دایی پرداخت می‌کرد، ضمن اینکه چرا به جای ۱۶۶ میلیون تومان مالیات فدراسیون ۲۳۰ میلیون تومان پرداخت کرده است. باید یادآور شوم، چرا فدراسیون چک را به جای آنکه به حوزه مالیاتی و حساب دولت تحویل دهد آن را به علی دایی داده است.

پیش بین تاکید کرد: در برگ تشخیص مالیاتی نیز رقم ۱۶۶ میلیون تومان تعیین شده است و جالب اینکه در چک مورد اشاره نوشته شده پس از کسر مالیات. پس نتیجه می‌گیریم که وقتی تمام رقم قرارداد سال اول دایی را می‌پردازند درج می‌شود که این رقم پس از کسر مالیات بوده و پرداخت آن نیز بر عهده فدراسیون بوده نه علی دایی.

وکیل سرمربی پرسپولیس با اشاره به وجود یک متمم در قرارداد علی دایی با فدراسیون فوتبال گفت:‌ نکته جالب‌تر اینکه علی کفاشیان رییس محترم فدراسیون فوتبال به متمم قراردادی اشاره کرده، اما نگفته کدام متمم. چون با ملاحظه سوابق متوجه می‌شویم علاوه بر متممی که فدراسیون روی آن مانور داده و عنوان آن نیز متمم قرارداد مورخ ۱/۱/۸۸ و فاقد امضای دایی است، متمم دیگری با عنوان متمم قرارداد ۲۳/۱۱/۸۷ نیز وجود دارد که دایی آن را امضا کرده و سه نسخه تنظیمی پس از امضای دایی به فدراسیون تحویل شده است.

پیش بین یادآور شد: بنا بود این برگه‌ها بعد از امضای کفاشیان یا مدیران مسوول در فدراسیون عودت شود که به دایی عودت داده نشد. در این برگه تصریح شده مالیات بر عهده فدراسیون است و با ملاحظه سند حسابداری شماره ۹۸۱ مورخ ۲۳/۱۱/۸۷ که به امضای کفاشیان و سایر مدیران مسوول فدراسیون رسیده دقیقا اشاره شده چک ۲۳۰ میلیون تومانی بابت متمم قرارداد ۲۳/۱۱/۸۷ صادر شده است.