شایعه فعلا صدرنشین است

جمع زیادی از مربیان لیگ برتری روزگاری در کلاس اریش روته مولر به عنوان شاگرد حضور داشتند

کمتر از ۵۶ روز به آغاز دهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور باقی مانده و فقط پنج تیم حاضر در‌این رقابت‌ها تکلیف‌شان مشخص است و قطعا می‌دانند سرمربی‌شان برای فصل پیش رو کیست.

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد. البته از خیلی وقت پیشتر از‌این تیم‌ها به تکاپو افتاده بودند، پنهانی و آشکارا و با هر گزینه‌ای مذاکره می‌کردند تا تیمی‌خوب برای فصل آینده ببندند.

خبرگزاری مهر از وضعیت تیم‌ها در آستانه دهمین دوره لیگ برتر گزارش داده است:

سپاهان می‌خواهد مدعی بماند

قهرمان لیگ برتر و یکی از باثبات‌ترین تیم‌های فوتبال‌ایران در اولین اقدام، قرارداد امیر قلعه‌نویی را تمدید کرد، با ‌این هدف که توفیقات فصل گذشته را تداوم بخشد. حضور جانواریو در سپاهان یکی از مهم‌ترین اتفاقات فصل نقل و انتقالات است که برای‌این تیم یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. از اردوی سپاهان خبر می‌رسد، ستاره‌های راضی و ناراضی فصل گذشته حفظ می‌شوند، قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و البته جبران ناکامی‌های لیگ قهرمانان هزینه دارد و «ساکت» با تدبیر‌این هزینه‌ها را تامین می‌کند.

ستاره‌ها می‌روند؛ ابراهیم‌زاده می‌ماند

ابراهیم‌زاده می‌خواهد در ذوب‌آهن بماند و کار نیمه تمام خود را در‌این تیم تمام کند. رسیدن به قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان رویایی است که ابراهیم‌زاده برای تحقق آن باید در ذوب‌آهن بماند. او می‌خواهد در ذوب‌آهن به فعالیت خود ادامه دهد، اما هنوز رسما با ‌این باشگاه قراردادی امضا نکرده است. ماندن یا رفتن خلعتبری‌این روزها دغدغه اصلی ابراهیم‌زاده و مدیران ذوب‌آهن است.

استقلال از اسم‌ها پاک می‌شود!

مرفاوی از استقلال رفت و سرمربی مس کرمان شد. با جدایی او استقلال به تکاپو افتاده است تا یک مربی واجد شرایط را پیدا کند. ابراهیم‌زاده، مظلومی ‌و... در سیاهه آبی پوشان جای دارند، اما هیچ کدام هنوز حاضر به پذیرش مسوولیت استقلال نشده‌اند. در تیم استقلال قرارداد ۱۳ بازیکن به اتمام رسیده و تا به امروز تنها «فیلیپ آلوز دسوزا» و جواد شیرزاد با‌این تیم قرارداد داخلی به امضا رسانده‌اند. پس از جانواریو، سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی ‌هم نزدیک در خروجی باشگاه هستند. باید دید واعظی آشتیانی با شعار فوتبال پاک می‌تواند، تیمی ‌پاک را برای فصل آینده تدارک ببیند یا در همین فصل نقل و انتقالات مغلوب دیگر تیم‌های لیگ برتری می‌شود.

تیمی‌که دایی می‌بندد

یکی از محسنات حضور علی دایی در پرسپولیس علاوه بر دستیابی به عنوان قهرمانی جام حذفی ‌این است که سرخپوشان پس از سه فصل با نظر سرمربی تیم‌شان بازیکن می‌گیرند. طی سه فصل گذشته به نوبت استیلی، پیروانی و عبدی تیم پرسپولیس را بستند و تحویل سرمربیانی دادند که نظری روی جذب بازیکنان نداشتند. اما‌این بار دایی تیم پرسپولیس را برای لیگ دهم تدارک می‌بیند. او فهرست خوبی را مدنظر دارد: غلامرضا رضایی، محمد نوری، امیرحسین فشنگچی، کریم انصاری‌فرد و... .‌ این نفرات اسم‌و‌رسم دار اگر سرخپوش شوند، تیم دایی می‌تواند امیدوار به موفقیت در پیکارهای داخلی و آسیایی باشد. تا به امروز که اخبار پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات حول و حوش شایعات می‌گذرد و هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

مصمم در راه چلسی شدن!

پرسرو صدا مانند فصل گذشته. هر ستاره‌ای که در فوتبال‌ایران است، استیل‌آذین او را می‌خواهد. بعد از سوشا مکانی و میلادزنیدپور، حرف از حضور سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی، جواد کاظمیان، مهرزاد معدنچی و... در‌این تیم است. ‌اینها همه قرار است پیراهن استیل آذین را برتن کنند؛ در حالی که هنوز مشخص نیست نام سرمربی ‌این تیم کیست؟ فعلا که حرف از فرانک ریکارد، فاتح تریم و مصطفی دنیزلی است. شاید هم قرعه به نام تیم پیروانی، شاهرودی و عابدزاده افتاد!

از صبا خبری نیست که نیست

از قم اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. از مدیرعامل تا سرمربی و بازیکنان همه بلاتکلیف هستند. فعلا که بازیکنان‌این تیم رقم پیشنهادی تیم‌های دیگر را بالا و پایین می‌کنند و بی‌خیال صبا هستند. صبای قم‌این روزها ساکت‌ترین تیم لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات است.

منشوری هست، نیست

باز هم بحث تکراری منشوری بودن کمالوند مطرح شده است. جالب‌اینجاست که کمالوند و مسوولان تراکتورسازی ‌این موضوع را تکذیب می‌کنند و از سوی دیگر برخی‌ها به دنبال جانشین برای ‌این مربی هستند. شفق که چند هفته‌ای است فهرست مورد نظر کمالوند را در جیب دارد، یک گوشش به فدراسیون است تا مبادا سرمربی موفق تیمش را از دست بدهد.

باز هم با شیوه حاجی مایلی

مایلی کهن ماندنی شد.‌ این مهم‌ترین خبر از اردوی نارنجی پوشان کرجی است که روزهای پایانی لیگ را با نتایجی خوب پشت سر گذاشتند. مایلی‌کهن که در بستن تیم‌های آرام و بی‌حاشیه تخصص دارد، باز هم ‌این فرصت را خواهد داشت که سایپایی مطمئن را برای جاده پرفراز و نشیب لیگ دهم تدارک ببیند. او در اولین اقدام باید کریم انصاری‌فرد ستاره تیمش را حفظ کند، ستاره‌ای که ‌این روزها به شدت هوای رفتن به پرسپولیس را در سر دارد.

صمد به جای لوکا

پایان عصر لوکا و آغاز دوره صمد مرفاوی. مرفاوی به حیات خلوت استقلالی‌ها آمد با‌ این امید که همانند قلعه نویی و مظلومی ‌خود را برای بازگشت موفق به دامان فوتبال مهیا کند. او تیمی ‌نصف و نیمه دارد که هنوز در فصل نقل و انتقالات کار خاصی انجام نداده است.

مجید کامپیوتر می‌ماند

پاسخ «نه» جلالی به استقلالی‌ها خبری خوش برای فولادخوزستان بود. جلالی می‌داند فصل‌ آینده کاری دشوار برای بقای فولاد در لیگ برتر دارد، پس خیلی زودتر از دیگر مربیان قرارداد خود را با فولاد تمدید کرده و منتظر است تا تیمی‌مطمئن را برای فصل بعد ببندد.

به دنبال اعاده حیثیت

پیکان شانس آورد که لیگ برتر تمام شد وگرنه ‌این تیم هم به لیگ دسته اول سقوط می‌کرد. با عملکردی که تیم پیکان در هفته‌های پایانی لیگ برتر داشته است، باید به مدیران‌این باشگاه حق داد که دنبال جانشین برای درخشان باشند. پیکان رنگ و رو رفته احتیاج به مرمت دارد، اگر با شرایطی که فصل گذشته داشت، در لیگ برتر آینده حضور یابد از «خط حضور» در‌این رده خارج می‌شود.

بی‌مدیر عامل؛ بی‌سرمربی

در میان لیگ برتری‌ها وضع ملوان از همه بدتر است. اردشیر پورنعمت از مدیرعاملی ‌این باشگاه کناره‌‌گیری کرد و رفت تا ملوان بدون سکاندار در دریای توفانی فصل نقل و انتقالات ساحل آرامش را جست‌وجو کند. کشتی ملوانان فعلا با هدایت فرهاد پورغلامی ‌پیش می‌رود تا در آینده چه پیش آید.

چه خبر از بوشهر؟

شاهین با ماندن در لیگ برتر انگار به همه آرزوهایش رسید. با بقا در لیگ برتر دیگر خبری از بوشهر و شاهین نیست. راستی یاوری همچنان در بوشهر می‌ماند؟! در میان اخبار پرتعداد فصل نقل و انتقالات جای شاهین هم خالی است.

منتظر مدیر روستا

فعلا کریم ملاحی ترجیح می‌دهد منتظر مدیرروستا باشد. پاسی‌ها منتظر سرمربی تیم شان هستند تا با نظر او برای فصل بعد آماده شوند. آنها دارند وقت را تلف می‌کنند و اگر زودتر نجنبند شاید تعداد بیشتری از بازیکنان‌شان راه سوشا مکانی را پیش خواهند گرفت.

به دنبال‌ایستگاه موفقیت

راه آهن همیشه برای ماندن در لیگ برتر حاضر می‌شود. تیمی ‌که برای بقا می‌جنگد‌ آیا لزومی ‌دارد که همپای مدعیان حرکت کند؟ لکوموتیوران راه‌آهن نیز هنوز مشخص نشده است، تارتار پاداش حفظ تیم در لیگ برتر را از مسوولان ‌این باشگاه طلبکار است.