امیررضا واعظ آشتیانی که به عنوان میهمان برنامه ورزش از نگاه دو در تلویزیون حاضر شده بود در پاسخ به بحثی درباره فرمولاسیون انتخاب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا آن را غیرکارشناسی اعلام کرد و خواستار آن شد که هر۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از رقابت‌های لیگ انتخاب شوند. او گفت: «همان‌طور که در همه مسائل فوتبال اروپا را الگوی خود قرار می‌دهیم باید در این زمینه هم الگوی ما آنها باشند. در فوتبال اروپا نمایندگان منتخب برای لیگ قهرمانان از تیم‌های برتر لیگ انتخاب می‌شوند و قهرمان جام حذفی به یورولیگ می‌رود. ما هم باید تیم‌های اول تا چهارم را به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان معرفی کنیم و قهرمان جام حذفی هم به ای اف سی کاپ برود و آنجا رقابت کند.»

به عقیده واعظ با توجه به سطح بالاتر رقابت معیار بهتری برای شناخت قدرت تیم‌ها است، شیوه فعلی در انتخاب و معرفی نمایندگان ایرانی در لیگ برتر نیازمند تغییر است. چرا که حتی امکان دارد یک تیم دسته اولی قهرمان جام حذفی بشود که طبیعتا از قدرت لازم برای حضور در لیگ قهرمانان برخوردار نیست.

البته واعظ با این استدلال الظاهر قصد جبهه‌گیری علیه پرسپولیس را نداشت؛ چرا که به گفته وی با چهارم شدن پرسپولیس در لیگ این تیم سهمیه آسیایی را کسب کرده است.

واعظ گفت: «در فدراسیون به بنده جواب داده‌اند، این مساله یک عرف است؛ اما به نظر من ما باید این عرف را عوض کنیم. چون آیین‌نامه مشخصی هم در این زمینه وجود ندارد که اعلام کرده باشد، قهرمان جام حذفی باید به لیگ قهرمانان صعود کند.» در این لحظه علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و اعلام کرد که ای اف سی دقیقا‌ در این مورد اظهارنظر کرده و اعلام کرده است کشورهایی که از یک سهمیه بیشتر دارند، باید قهرمان جام حذفی را به لیگ قهرمانان معرفی کنند.

این جمله کفاشیان با پاسخ واعظ مواجه شد و او گفت: «چنین آیین‌نامه‌ای وجود ندارد و او از کنفدراسیون فوتبال آسیا در این‌باره استعلام کرده است.»

سپس واعظ از کفاشیان خواست اگر چنین سندی به صورت مکتوب موجود است، آن را روی سایت فدراسیون قرار بدهد که کفاشیان گفت:«صبح امروز این کار انجام خواهد شد.»

این بحث دقایقی دیگر نیز ادامه داشت؛ اما حالا وقت آن است که ببینیم کدامیک از این دو مدیر اطلاعات بیشتری از لیگ قهرمانان آسیا داشته‌اند؛ واعظ یا کفاشیان.