ناصر شهنازی: تیم به هیچ بازیکنی وابستگی نداشت

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان پس از قهرمانی در هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا گفت: یکی از دلایلی که باعث شد تیم ما قهرمان شود تزریق ذهنیت قهرمانی به بازیکنان بود. ناصر شهنازی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: با توجه به اینکه سهمیه ‌جهانی در این مسابقات دو تیم بود و همچنین یک تیم به المپیک سنگاپور راه پیدا می‌کرد، تیم‌ها با شرایط خاص و بازیکنان خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و سطح بازی‌ها بسیار بالا بود، ولی ما برنامه‌های از پیش تعیین شده داشتیم و هدف‌مان این بود که در این مسابقات قهرمان شویم. این هدف‌گذاری باعث شد تا شرایط سختی که برایمان پیش آمد به راحتی پشت سر بگذاریم.

وی هم‌چنین ادامه داد: ما روز به روز بهتر شدیم، اگر نوساناتی در طول بازی‌ها داشتیم، مانند باخت به کره، بازی ۵ گیمه با چین و چین تایپه، در روز آخر این فراز و نشیب‌ها به ما کمک کرد و توانستیم در دیدار پایانی بازی ‌سنگین و دشوار را به نفع خودمان تمام کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان با بیان این‌که نقطه قوت تیم کار گروهی بود، گفت: در تیم وابستگی به هیچ بازیکنی وجود نداشت، هر کسی در ترکیب قرار می‌گرفت وظایف از پیش تعیین شده را به خوبی اجرا می‌کرد. اگر نقاط ضعفی داشتیم با کار گروهی پوشش داده می‌شد. بالاترین نقطه ضعف تیم ما عدم تجربه بازیکنان در شرایط بحرانی بود که آن هم به مرور زمان رفع شد.

شهنازی با اشاره به اینکه از روز اول به نیت قهرمانی وارد این مسابقات شدیم، عنوان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد تیم قهرمان شود، تزریق ذهنیت قهرمانی به بازیکنان بود. این ذهنیت مثبت باعث شد که با دشواری‌های زیادی که وجود داشت بتوانیم به هدفمان برسیم.

وی در ادامه اضافه کرد: حضور مردم در عین حال که باعث تقویت روحی است و به بازیکنان کمک می‌کند، فشار زیادی نیز به آنها وارد می‌کند، چون به خاطر مردم تلاش می‌کنند، این فشار باعث می‌شود اشتباهاتی در بازی داشته باشند و در بعضی اوقات تحت تاثیر جو قرار می‌گرفتند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان درباره برنامه‌ تیم ملی برای المپیک سنگاپور بیان کرد: به دلیل این‌که ما از قبل پیش‌بینی قهرمانی را کرده بودیم تمام برنامه‌های لازم را به فدراسیون ارایه کردیم. در جلساتی که با حضور رییس فدراسیون خواهیم داشت در رابطه با این برنامه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. امیدوارم بتوانیم این برنامه‌ها را اجرا کنیم.