نمایندگان آسیا راضی بودند

رییس سازمان لیگ برتر گفت: نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از پیشرفت‌هایی که ایران در بعضی زمینه‌ها داشت، راضی بودند و احتمالا امتیازمان از دفعه گذشته بیشتر می‌شود. عزیز محمدی درباره جلسه روز پنج‌شنبه نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا با مسوولان سازمان لیگ ایران خاطرنشان کرد: جلسه از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شد و تا ۱۸:۳۰ ادامه داشت. آنها گزارش کامل خود از ۱۸ باشگاه لیگ برتری، زمین‌های تمرین و ورزشگاه‌ها را مطرح کردند. نقاط قوت و ضعف تک تک ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها که مورد ارزیابی قرار گرفته شده بود، ارائه شد. وی گفت: نمایندگان AFC برای ارزیابی باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها آیتم‌های زیادی را مورد ارزیابی قرار داده بودند. مسائلی مثل جایگاه خبرنگاران، جایگاه دوربین‌های تلویزیونی، اتاق کار رسانه‌ها، ورودی‌های هر یک از جایگاه‌ها، رختکن‌ها، اتاق پزشکی و ... مورد ارزیابی قرار گرفته بود و از آنهایی که قابل دفاع بود، دفاع کردیم.

رییس سازمان لیگ از امضای توافقنامه بین خود، نبی و سوزوکی خبر داد و گفت: پس از عنوان شدن نقاط ضعف ورزشگاه‌ها و مکان‌های مورد بازدید این توافقنامه امضا شد تا مدارک مورد نیاز را دو هفته دیگر برای AFC ارسال کنیم. موارد تذکر داده شده را هم باید تا مرداد یا حداکثر تا مهر برطرف کنیم و سپس گزارش آن را برای آنها ارسال کنیم.

محمدی در پاسخ به این سوال که هیات AFC به کدام ورزشگاه‌ها برای تکمیل استانداردهای بین‌المللی ایراد گرفته است، گفت: شماری از ورزشگاه‌ها نقایصی دارند که باید برطرف شود. مثلا ورزشگاه تختی انزلی قدیمی‌است و نیاز به بازسازی دارد. ورزشگاه قزوین (تیم پیکان) امکانات خود را باید افزایش دهد. همه ورودی‌های ورزشگاه اکباتان راه آهن یکی است و باید از هم جدا شود. ورزشگاه‌های حافظیه و یادگار امام تبریز هم اشکالاتی دارد که باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: مسوولان AFC چهار ورزشگاه آزادی، ثامن‌الائمه مشهد، باهنر کرمان و فولادشهر اصفهان را استاندار اعلام کردند. مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین از کارآمدی مسوولان باشگاه‌ها گفتند. البته اعلام کردند باشگاه‌ها باید در ارائه صورتجلسه‌های خود در زمینه‌های مالی و بازاریابی عملکرد بهتری داشته باشند. قرار است سازمان لیگ پیشنهادهای مطرح شده از سوی AFC را به باشگاه‌ها اعلام کند تا نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

محمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به نقطه نظرات مسوولان کنفدراسیون آسیا احتمال کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان وجود دارد یا خیر گفت: احتمال کاهش سهمیه کم است، چون آنها از پیشرفت‌هایی که ایران در بعضی زمینه‌ها داشت راضی بودند و احتمالا امتیازمان از دفعه گذشته بیشتر می‌شود. رییس سازمان لیگ در ادامه در خصوص فصل آینده و برنامه‌ای که برای لیگ برتر دارد، گفت: تقویم نوشتن برای فصل آینده سخت است. لیگ دهم از ۵ مرداد آغاز می‌شود و فصل شلوغی را پیش رو داریم.