هفته بیست‌و‌یکم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور جمعه به طور همزمان در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. براساس برنامه اعلام شده، دیدارهای این هفته به طور همزمان و از ساعت ‌١٦:۳۰در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که بی‌تردید جدال داماش گیلان و برق شیراز حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌و‌چهارم لیگ دسته اول است؛ در جایی که لیگ‌ برتری‌های فصل قبل و رقبای این فصل برای بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال ایران رقابت نزدیکی در گروه دوم دارند و نتیجه این دیدار تا حدود زیادی تکلیف تیم صعود کننده از این گروه به لیگ برتر را مشخص خواهد کرد؛ البته در این میان برق با سه امتیاز بیشتر نسبت به داماش، شرایط بهتری برای صعود دارد، اما پیروزی شاگردان فیروز کریمی در این دیدار خانگی معادلات گروه دوم را پیچیده‌تر خواهد کرد.

از گروه دوم، شن‌سا اراک در سیرجان میهمان گل‌گهر خواهد بود. شن‌سا که در آخرین دیدار خود و در مقابل دیدگان فوتبالدوستان اراکی سه امتیاز ارزشمند را به تیم جواد زرینچه واگذار کرد، به دنبال کسب سه امتیاز از گل‌گهر و تثبیت موقعیتش برای بقا در لیگ آزادگان است؛ در مقابل گل‌گهر سیرجان که در خانه کمتر اجازه خودنمایی به حریفان می‌دهد، این روزها خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند و کسب سه امتیاز برای این تیم هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در جدول رده‌بندی این گروه شن‌سا با ‌٢٥ امتیاز هشتم و گل‌گهر با ‌٢١ امتیاز یازدهم است.

در حساس‌ترین دیدار گروه دوم هم شهرداری تبریز در رفسنجان میهمان مس خواهد بود؛ شاگردان اکبر میثاقیان برای صعود به لیگ برتر به کسب حداقل ‌٧امتیاز از ‌٦ دیدار باقیمانده نیاز دارند که برای تیمی که ‌٤٦ امتیاز در ‌٢٠ بازی کسب کرده، کار سختی به نظر نمی‌رسد و از هم‌اکنون تبریزی‌ها خیالشان از حضور دومین نماینده این شهر در لیگ برتر فصل بعد آسوده است.

در جدول‌رده‌بندی این مسابقات و در گروه یک شهرداری تبریز، صنعت نفت آبادان و تربیت یزد به ترتیب با ‌٤٦، ‌٣٤ و ‌٣٣ امتیاز اول تا سوم هستند و در گروه دوم هم صدر جدول به برق شیراز با ‌٣٦، داماش گیلان با ‌٣٣ و نساجی مازندران با ‌٣٢ امتیاز اختصاص دارد.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست‌و‌یکم لیگ دسته یک (جام آزادگان) به شرح زیر است:

جمعه: ‌٢٤/٢/٨٩

آلومینیوم هرمزگان-مهرکام پارس تهران-تختی-بندرعباس

نساجی قائمشهر- نفت تهران-شهید وطنی-قائمشهر

کوثر لرستان- فولاد نوین اهواز-تختی-خرم آباد

داماش گیلان-برق شیراز-عضدی-رشت

پتروشیمی تبریز-شیرین فراز کرمانشاه-تختی-تبریز

مس سرچشمه کرمان-گسترش فولاد تبریز-شهید زینلی-سرچشمه. زمان‌ برگزاری این مسابقه به دلیل دیدار گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس تهران که امروز برگزار می‌شود، هنوز مشخص نیست.

گل‌گهر سیرجان - شن سا اراک-اختصاصی گل‌گهر-سیرجان

اتکا گلستان-داماش لرستان-آزادی-گرگان

سپاهان اصفهان-شهرداری بندرعباس-صفائیه-اصفهان

مس رفسنجان-شهرداری تبریز-شهدا نوش آباد-رفسنجان

شهرک صنعتی کاوه تهران-نفت آبادان-شهرداری قدس-تهران

پیام خراسان-ایران جوان بوشهر-ثامن الائمه-مشهد

پیام مخابرات فارس-شموشک نوشهر-دستغیب-شیراز

تربیت یزد-شاهین اهواز-نصیری-یزد.