فراهم شدن مقدمات انتقال استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

حمید سجادی گفت: مقدمات انتقال باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی فراهم شده است. رییس مرکز توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی سازمان تربیت بدنی، اظهار کرد: شرایطی فراهم شده که از واگذاری این باشگاه‌ها به بخش خصوصی به نتیجه برسیم. انتقال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به اقدامات صورت گرفته به دنبال این هستیم تا آنچه به صلاح دو تیم است، صورت گیرد تا این دو تیم به عنوان تیم‌های فوتبال برتر و پرطرفدار آینده خود را به نحو مطلوبی رقم بزنند. وی در پاسخ به این پرسش که هیات مدیره پرسپولیس چه زمانی معرفی خواهد شد، تصریح کرد: به زودی به این مساله رسیدگی می‌شود. بدانید که مسوولان غافل نیستند.

سجادی در خصوص وضعیت برگزاری مجامع فدراسیون‌هایی که دوره سرپرستی شش ماهه آنها به پایان رسیده، یادآور شد: برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند، بعضی از آنها در انتهای دوره مدیریت سرپرستی شش ماهه هستند، نگران نباشید. زمانی که ما به همکاری در سازمان تربیت بدنی دعوت شدیم، ۲۴ فدراسیون در بلاتکلیفی به سر می‌بردند. مجامع برخی از آنها بیش از دو سال بود که برگزار نشده بود. ما سعی می‌کنیم به زودی مقدمات برگزاری این مجامع را فراهم کنیم تا شرایط ایده‌آل شود.

رییس مرکز توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این پرسش که رفتارهای لیدرها در استادیوم‌ها و سالن‌ها به تماشاگران کشیده می‌شود و در وضعیت بحرانی قرار دارد، آیا سازمان تربیت بدنی برنامه‌ای در این خصوص دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع خوشحال‌کننده نیست. فقط پر کردن سکوها خوب نیست. از دیدن گزارشی که از جنجال دیدار تیم‌های والیبال پیکان و سایپا پخش شد، تاسف خوردم. این وضعیت خوشحال‌کننده و خوب نیست. امیدوارم من مدیر را جو پشت میزنشینی نگیرد. امیدوارم که مدیران به روزمرگی و رفع تکلیف دچار نشوند. این معضل مورد توجه من و قاسمی است. وی ادامه داد: منشوری که تحت عنوان نظام‌نامه فرهنگ در ورزش تدوین شده، تقدیم مجلس شده تا به تصویب برسد. کار ستادی صورت گرفته است. در برخی مواقع باید اثرات و اهداف را در طولانی‌مدت ببینیم؛ چرا که فرهنگ‌سازی کار یک روز و دو روز شش ماه و یک سال نیست. کاری مداوم است که نیاز به پیگیری دارد؛ چرا که با انسان و رفتارش سروکار داریم. این گونه آموزش‌های تربیتی باید از سنین پایین صورت گیرد. ما نباید برد را به هر قیمتی بخواهیم و جو را به هر نحو خراب نکنیم.سجادی با بیان اینکه اگر دچار روزمرگی شویم، دچار غفلت در بیداری می‌شویم، یادآور شد: در یک برنامه دیدم که بچه‌های کوچک می‌گفتند ما به خاطر ساندویچ و آبمیوه برای تشویق تیم‌ها می‌رویم. هم کتک می‌خوریم، هم خوب تشویق می‌کنیم، ولی هنوز به ما ساندویچ و آبمیوه هم نداده‌اند. من در سنین جوانی رکورد بزرگسالان آسیا را زدم. صبح‌ها هنرستان می‌رفتم. بعد از مدرسه یک ساعت روی سکوهای ورزشگاه شیرودی می‌خوابیدم. با صدای مربیان بیدار می‌شدم. بعد از تمرین هم با دوچرخه به خانه می‌رفتم.