منصوریان دستیار قطبی شد

جلسه دیروز صبح کمیته فنی فدراسیون فوتبال در حالی با تصمیم‌گیری‌های مهمی برای تیم ملی و امید همراه بود که بسیاری از افراد تعیین‌کننده غیبت داشتند. در حالی اعضای کمیته فنی دور هم گرد آمده بودند که منصور ابراهیم‌زاده، کریم باقری، مهدی تاج، عزیز محمدی، احمد‌‌هاشمیان غایبان ‌این جلسه بودند. ضمن‌اینکه هنوز فدراسیون فوتبال در مورد کناره‌گیری محمود یاوری و بیژن ذوالفقارنسب نظر قاطع خود را اعلام نکرده است. فارس گزارش داده است که جلسه ساعت ۹ آغاز شد و برخلاف بیشتر نشست‌‌های قبلی که تا ساعاتی پس از ظهر ادامه می‌یافت؛ ساعت ۱۰:۴۵ به پایان رسید. به گفته معینی، در ‌این نشست در مورد انتخاب دستیار افشین قطبی در تیم ملی، قرارداد مربیان تیم ملی بانوان و آینده کادرفنی تیم امید بحث شده است. نکته‌اینجا است که چطور در‌این مدت امکان داشته اعضای کمیته فنی در مورد انتخاب دستیار قطبی به جمع‌بندی برسند و سپس در مورد قرارداد بانوان به بحث پرداخته شود و از همه مهم‌تر در مورد کادرفنی تیم امید نیز تبادل نظر شود؟ یک ساعت و ۴۵ دقیقه جلسه و اعلام شدن منصوریان به عنوان مربی تیم ملی این شائبه را به‌دنبال ندارد که‌این انتخاب از قبل صورت گرفته و امروز در جلسه‌ای فرمالیته در‌این باره بحث صورت گرفته است؟

فرقی نمی‌کند دستیار اول باشم یا دوم

مربی جدید تیم ملی فوتبال پس از انتخاب گفت: برایم تفاوت نمی‌کند که دستیار اول افشین قطبی باشم یا دستیار دوم، بلکه مهم این است که بتوانم به فوتبال ایران خدمت کنم. علیرضا منصوریان ضمن بیان این مطلب افزود: خوشحالم که گزینه اصلی و انتخاب خود سرمربی تیم ملی فوتبال هستم و توانستم به عنوان مربی این تیم انتخاب شوم و اینکه فدراسیون فوتبال به من اعتماد کرده و در کمیته فنی فدراسیون بر انتخاب سرمربی تیم ملی صحه گذاشته است. وی یادآور شد: از مدت‌ها پیش حدس و گمانم این بود که یکی از گزینه‌های حضور در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران هستم و حتی چند نشست دوستانه هم با آقای قطبی داشتم و در رابطه با حضور در کادر فنی تیم ملی با ایشان گفت‌وگو کرده بودم.

منصوریان با تاکید بر اینکه با افکار و عقاید افشین قطبی آشنا است، افزود: امیدوارم شرایطی به وجود آید که هم من از کنار تیم ملی به یک تجربه جدید و بزرگی دست پیدا کرده و به افتخارات خود اضافه کنم و هم از تجربیات دوران فوتبالم چه در دوران بازیگری که در اروپا، باشگاه استقلال و تیم ملی کسب کرده‌ام و چه دوران مربیگری‌ام به تیم ملی کمک کنم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتواند فاصله بین بازیکنان تیم ملی با افشین قطبی را پرکند، در خصوص شرایط این تیم گفت: تیم ملی احتیاج به حمایت همه جانبه به عنوان یار دوازدهم دارد. باید مطبوعات، خبرگزاری‌‌ها، رادیو و تلویزیون، مردم و... از تیم ملی حمایت کنند و یار دوازدهم تیم ملی و سرمربی و کادر این تیم باشند تا آنها احساس امنیت خاطر و آرامش کنند. چرا که اگر سرمربی تیم احساس آرامش کند، همین آرامش را به تیم منتقل می‌کند و در نهایت فوتبال ملی ایران سود می‌برد.

کارنامه ورزشی علیرضا منصوریان

۱ - علیرضا منصوریان در فصل ۷۳ لیگ آزادگان با تیم پارس خودرو در فوتبال ایران چهره شد و با درخشش در این تیم تهرانی نظرها را به خود جلب کرد. بعد از پایان فصل که با سقوط این تیم به دسته دو همراه شد‌، منصوریان به پیشنهاد استقلال پاسخ مثبت داد و در بهمن ماه ۷۳ به استقلال پیوست.

۲ - منصوریان در اردیبهشت ۷۴ و در جام نقش جهان برای اولین بار مقابل کشاورز پیراهن استقلال را برتن کرد. اما اولین بازی رسمی ‌وی ۲۸/۲/۷۴ و در هفته اول لیگ مقابل برق شیراز بود. دو هفته بعد مقابل کشاورز اولین گل خود را به ثمر رساند‌. منصوریان در یک انتخاب رسمی‌از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از ۳ بازیکن برتر فصل ۷۴ برگزیده شد. ضمن آنکه در این فصل قهرمانی جام حذفی را نیز تجربه کرد.

۳ - در سال ۷۵ منصوریان تنها بازیکن انتخابی مایلی کهن از استقلال برای تیم ملی بود و این بازیکن حداقل سهمیه را برای آبی‌ها در تیم ملی حفظ کرد. منصوریان در بازی دوستانه با کویت (۲-۲) اولین بازی ملی خود را در سن ۲۵ سالگی تجربه کرد و جالب اینکه آخرین بازی ملی او نیز مقابل کویت در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ رقم خورد. چند روز بعد در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در مسقط‌، منصوریان اولین گل ملی خود را مقابل سریلانکا به ثمر رساند.

۴ - علیرضا منصوریان در اسفندماه ۷۵ به تیم «بالیستر سنترال» سنگاپور پیوست تا بازی در خارج از کشور را نیز به کارنامه خود اضافه کند. وی با این تیم در لیگ سنگاپور چهارم شد‌.درجام جهانی ۱۹۹۸‌، منصوریان در دو بازی مقابل آمریکا و آلمان به عنوان بازیکن جانشین به بازی آمد و تصویر او بعد از گل مهدوی کیا مقابل آمریکا هنوز در یادها باقی مانده است. منصوریان در مجموع ۴۷ بازی ملی انجام داد و ۸ گل نیز به ثمر رساند.

۵ - در فصل ۷۷ و پس از پایان بازی‌های آسیایی که با قهرمانی ایران خاتمه یافت‌، منصوریان راهی لیگ یونان شد و پیراهن تیم اشکودا زانتی را برتن کرد. وی در مجموع ۳۱ بازی در لیگ یونان انجام داد و یک گل به ثمر رساند.

۶ - منصوریان در فصل ۰۱/۲۰۰۰ به تیم دسته دومی‌سن پائولی آلمان پیوست و با این تیم مقام سوم بوندس لیگای دو را کسب کرد و به بوندس لیگا آمد.

۷ - با بازگشت به ایران دوباره پیراهن استقلال را بر تن کرد، ولی در تیم رولند کخ و بعد قلعه نوعی به عنوان بازیکن جانشین استفاده می‌شد. در فصل ۸۴ که با قهرمانی استقلال همراه شد‌، منصوریان به‌رغم اینکه گلی به ثمر نرساند، ولی نقش مهمی‌در قهرمانی آبی‌ها داشت.

۸ - منصوریان در مجموع ۲۲۱ بار در مسابقات رسمی‌برای استقلال به میدان رفت و ۲۴ گل نیز به ثمر رساند. در فصل ۷۴ بیشترین گل را برای استقلال به ثمر رساند (‌۶ گل در لیگ و ۲ گل در حذفی). در همان فصل نیز با ۳۶ بازی بیشترین بازی را برای استقلال انجام داد‌.

۹ - علیرضا منصوریان از بازیکنانی است که در فوتبال سالنی تبحر خاصی دارد و در تیم ملی فوتسال نیز سابقه بازی دارد‌.منصوریان در جام رمضان سال ۷۴ نیز به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد و یک موتور گازی جایزه گرفت!

۱۰ - پنجمین قهرمانی استقلال در جام حذفی با خداحافظی یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه همراه بود. منصوریان پس از آویختن کفش‌هایش مدتی مدیر آکادمی ‌فوتبال استقلال شد. در فصل جاری لیگ برتر نیز هدایت تیم پاس همدان را بر عهده گرفت.