علیرضا دغاغله دو سال محروم شد

بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به علت استفاده کردن از مواد نیروزا به مدت دو سال از حضور در میادین فوتبال محروم شد. رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال دراین خصوص گفت: در این جلسه پس از بررسی مدارک ارائه شده از سوی علیرضا دغاغله بازیکن تیم فوتبال تراکتور‌سازی تبریز و وکیل وی، کمیسیون استیناف مدارک و دلایل ارائه شده را موثر تشخیص نداد و رای کمیسیون بدوی در خصوص این بازیکن را تایید کرد که بر این اساس نامبرده از تاریخ ۲۶/۱/۸۹ به مدت ۲ سال از کلیه فعالیت‌های رسمی در فوتبال محروم است.

احمد هاشمیان در ارتباط با اظهارنظر باشگاه تراکتورسازی مبنی بر اینکه دوپینگ دغاغله مربوط به زمانی است که این بازیکن هنوز به عضویت باشگاه تراکتور در نیامده بود، اظهار کرد: ما آزمایش دغاغله را در زمان بازی تراکتور - سایپا گرفتیم یعنی دقیقا زمانی که اسم این بازیکن در لیست تراکتور بود و اصلا این ادعاها قابل طرح نیست. ما که نمی‌توانیم مشخص کنیم که بازیکن چه زمانی دارو خورده است. ضمن اینکه بعد از مثبت شدن دوپینگ دغاغله ما باشگاه تراکتور را محکوم نکردیم یک بخش از آیین نامه ضد دوپینگ مربوط به مجازات باشگاه‌ها است که ما بعد از بررسی پرونده این فوتبالیست به این نتیجه رسیدیم که باشگاه او نقشی در استفاده دغاغله از مواد نیروزا ندارد.

وی در مورد پرونده دومین بازیکن متهم به دوپینگ نیز گفت: با توجه به لایحه تنظیم شده توسط وکیلش، کمیسیون با دعوت مجدد از ورزشکار متهم به تخلف و وکیل وی و همچنین افسر کنترل دوپینگ ذی‌ربط و همکار وی، جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد تا مسائل مطروحه در خصوص عدول از استاندارد جمع‌آوری کرده را بررسی کنند. با توجه به موارد متعدد مطروحه در این خصوص، کمیسیون ضرورت تشکیل جلسه مجدد را اعلام کرده و مقرر شد در جلسه آتی رای کمیسیون استیناف و همچنین رای نهایی وی اعلام شود.

علیرضا دغاغله: به خدا دوپینگ‌ نکردم!

بازیکن محروم شده بر اثر دوپینگ، گفت: طبق تایید پزشک معالجم، به دلیل بیماری که در آبان و آذرماه سال ۸۸ داشتم از آمپولی حاوی تستسترون استفاده کردم که اثرات آنابولیک داشته است. این دارو را تنها به دلیل بیماری مصرف کردم و به طور طبیعی به مدت شش ماه هم تاثیرش بر بدنم باقی ماند.

علیرضا دغاغله گفت: خدا را شاهد می‌گیرم که دوپینگ نکردم؛ همه من را می‌شناسند و می‌دانند که اهل این برنامه‌ها نیستم. حاضرم مادام‌العمر از فوتبال محروم شوم، اما ثابت شود

که دوپینگ نکردم.