قرمزها  علیه قرمزها

هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز (یکشنبه) به طور همزمان با انجام ۹ بازی پیگیری می‌شود. در این بین دیدار تیم‌های پرسپولیس و استیل آذین از آنجا که تعداد زیادی از پرسپولیسی‌های سابق در استیل آذین بازی می‌کنند، می‌تواند جالب توجه باشد، اما نکته مهمتر این است که سپاهان به احتمال قریب به یقین در مشهد جشن قهرمانی خود را برپا می‌کند. امروز جام خلیج فارس، به احتمال فراوان قهرمان خود را خواهد شناخت و قهرمان تیمی‌نیست جز سپاهان که در مشهد با ابومسلم دیدار می‌کند و تنها کسب یک امتیاز می‌تواند مرهمی ‌بر جراحت حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا باشد. سپاهان حتی اگر به ابومسلم ببازد هم می‌تواند قهرمان شود اگر ذوب آهن نتیجه‌ای به غیر از پیروزی در دیدار با مقاومت سپاسی شیراز کسب کند. از سویی کسب این سه امتیاز برای ابومسلم از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه می‌تواند کور سوی بقا در لیگ برتر را برای این تیم روشن نگاه دارد.

دیگر دیدار مهم را تیم‌های پرسپولیس و استیل آذین در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. تقابل مهدوی‌کیا و علی کریمی ‌در تیمی‌که هدایت آن پس از برکناری حمید استیلی بر عهده افشین پیروانی است با علی دایی و زیرمجموعه سرخپوش او می‌تواند جذابیت‌های فروانی به همراه داشته باشد. این دیدار همچنین می‌تواند نقطه عطفی برای تماشاگران پرسپولیس باشد که ستارگان پیشین تیم خود را تشویق کنند. اتفاقی که در همه جای دنیا روی می‌دهد، اما تا به امروز به طور فراگیر در فوتبال ایران شاهد آن نبوده‌ایم.

این دیدار برای پرسپولیس می‌تواند جنبه انتقامی‌هم داشته باشد؛ چرا که این تیم در دیدار رفت مقابل استیل آذین با درخشش علی کریمی ‌با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. آن مسابقه حواشی بسیاری در پی داشت و در جریان آن کریمی‌به علت اعتراض به مسعود مرادی، از زمین اخراج شد، اما با پیراهن شماره ۸ پرسپولیس، زمین مسابقه را ترک کرد.

دیدار شاهین بوشهر و استقلال تهران هم از دو جنبه، پراهمیت است. شاهینی‌ها برای اینکه خطر سقوط از لیگ برتر را از سر دور کنند نیاز به پیروزی در این دیدار دارند و البته استقلال که حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد را نشانه رفته، حضور در جمع سه تیم بالای جدول برای آنها در اولویت قرار دارد. ضمن اینکه رقابت همیشگی این تیم با پرسپولیس و اینکه بتواند در جایگاهی بالاتر از رقیب تهرانی خود قرار داشته باشد برای آبی‌پوشان پایتخت همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و به همین خاطر آنها تلاش می‌کنند در دیدارهای پیش روی خود در لیگ برتر پیروز باشند که یکی از آنها همین دیدار با تیم شاهین است.

یکی دیگر از دیدارهای مهم امروز را تیم‌های استقلال اهواز و سایپا در اهواز برگزار می‌کنند. استقلالی‌ها در این دیدار چاره‌ای جز پیروزی ندارند وگرنه یک گام دیگر به سقوط نزدیک می‌شوند و از سویی سایپا با محمد مایلی کهن هیچ دغدغه‌ای در این دیدار ندارد؛ چرا که حتی شکست هم نمی‌تواند برای سایپای میانه جدولی خطری جدی تلقی شود.

برنامه دیدارهای هفته سی و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

یکشنبه - ۱۲/۲/۸۹

* صبای قم - فولادخوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگارامام (ره) قم

* پاس همدان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸، ورزشگاه قدس همدان

* پرسپولیس تهران - استیل آذین تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران

* استقلال اهواز - سایپا کرج، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی اهواز

* ابومسلم خراسان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۸، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

* ذوب‌آهن اصفهان - مقاومت سپاسی شیراز، ساعت ۱۸، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* مس کرمان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهیدباهنر کرمان

* راه آهن شهرری - پیکان قزوین، ساعت ۱۸، ورزشگاه اکباتان تهران

* شاهین بوشهر - استقلال تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهید بهشتی تهران.