فوتبالیست خاطی به علت استفاده از مواد نیروزا چهار سال از حضور در فعالیت‌های ورزشی محروم شد. احمد هاشمیان رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: از آنجا که ورزشکار نسبت به رعایت استاندارد در زمان نمونه‌گیری اعتراض داشت، براساس درخواست وی در جلسه‌ بدوی بنا شد طبق آیین‌نامه اعضای کمیسیون موضوع وارد ‌بودن یا نبودن اعتراض این فوتبالیست را بررسی کنند. برهمین اساس و با توجه به پیچیده‌ بودن موضوع، کمیسیون بدوی در این خصوص سه جلسه تشکیل داد و افراد مرتبط با موضوع در جلسه دعوت شدند تا توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در نهایت اعضای کمیسیون بدوی ضمن قبول ایراد وارده به استاندارد فرآیند نمونه‌گیری اعلام کردند این ایراد در نتیجه‌ حاصله موثر نبوده است و طبق آیین‌نامه چون ایراد وارده در فرآیند نمونه‌گیری تاثیری در نتیجه قضیه نداشته در نهایت ورزشکار چهار سال از فعالیت در میادین ورزشی محروم شد.

هاشمیان در ادامه تصریح کرد: بعد از اعلام این حکم به ورزشکار فرد خاطی دو روز فرصت دارد تا درخواست استیناف کند تا آن زمان طبق قانون نمی‌توانیم مشخصات ورزشکار را اعلام کنیم. حکم صادره طی جمعه یا روز شنبه به ورزشکار ابلاغ خواهد شد.

کمیسیون بدوی تخلف دوپینگ تاکنون محمد کرمانی بازیکن تیم فوتسال ارم کیش قم را به اخطار کتبی و درج در پرونده محکوم و یک بازیکن دوپینگی فوتبال که هنوز نامش فاش نشده است را به دو سال محرومیت از حضور در میادین فوتبال محکوم کرده است.