استقلال بازی برده را باخت

تیم فوتبال استقلال به رغم اینکه توانسته بود گل اول را به تیم فوتبال الجزیره تحمیل کند در میان ناباوری دو گل دریافت کرد تا بازنده میدان لقب گیرد. هر چند که استقلال صعود خود به مرحله بعدی را در هفته گذشته قطعی کرده بود. در مرحله یک هشتم نهایی تیم‌های غرب و شرق آسیا به‌طور جداگانه در تک بازی حذفی به مصاف هم می‌روند تا چهره ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود. به این ترتیب، تیم استقلال ۲۱ اردیبهشت ماه درعربستان میهمان الشباب است.

گل‌ها: فرهاد مجیدی(۳۹) برای استقلال، المرزوق(۵۲)، ماهر (۵۵) برای الجزیره

ورزشگاه محمد بن زاید آل‌نهیان، تماشاگر ۱۰۰۰ نفر

داور: مینیور(ژاپن)

اخطار: بیک‌زاده(استقلال)، سلیم مسعود رشید، احمد ماهر، محمد حسن احمد(الجزیره)

استقلال: محمد محمدی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، مهدی امیرآبادی(۷۵ حسام بیک‌زاده)، حسین کاظمی، پژمان منتظری، فابیو جان واریو، خسرو حیدری، آرش برهانی (۶۸ مهدی سیدصالحی)، سیاوش اکبرپور(۸۰ مجتبی جباری)، فرهاد مجیدی.

سرمربی: صمد مرفاوی

شرح گل:

۱ـ صفر(استقلال): با ارسال بلند جان واریو در محوطه جریمه توپ به سیاوش اکبرپور رسید که این بازیکن نتوانست به توپ ضربه بزند طی یک رفت و برگشت توپ به فرهاد مجیدی رسید تا در میان قسمت مدافعان الجزیره فرهاد مجیدی با یک ضربه روی پا دروازه الجزیره را باز کند.

۱ـ۱(الجزیره): در دقیقه ۵۲ المرزوق توپ را به طور ناباورانه به سمت دروازه محمدی زد و توپ در دروازه استقلال قرار گرفت.

۱ـ۲(الجزیره): دقیقه ۵۵ ماهری بازیکن شوت‌زن الجزیره وقتی متوجه شد محمد محمدی چند قدم جلوتر از دروازه ایستاده با یک شوت سرضرب توپ را از پشت محوطه جریمه به طاق دروازه استقلال چسباند تا گل دوم و پیروزی الجزیره این طوری رقم بخورد.

بهترین بازیکن: با آنکه فوتبال ‌دوستان ایرانی با ضربه گل اول مجیدی توقع داشتند که استقلال انتقام سپاهانی‌ها را از اماراتی‌ها می‌گیرد؛ اما با وجود گل زیبای این بازیکن این اتفاق نیفتاد.

اتفاق ویژه: هر چند تیم فوتبال استقلال در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمان آسیا بازی را به حریف اماراتی واگذار کرد؛ اما بازگشت مجتبی جباری به میادین فوتبال بعد از چند ماه مصدومیت اتفاق مهمی ‌بود که در این بازی از دقیقه ۸۰ رقم خورد.