فقط ظاهر خصوصی‌سازی را درست کردیم

رییس کمیته خصوصی‌سازی فدراسیون فوتبال گفت: دولت همواره مانند یک پدرخوانده به باشگاه‌های فوتبال می‌نگرد. علی فتح‌الله‌زاده در جلسه روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها در مشهد افزود: دولت در سال نزدیک به ۳ میلیارد تومان به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک می‌کند و از نظر من به عنوان مسوول خصوصی‌سازی فوتبال، این کار ظلم به فوتبال است.

وی ادامه داد: ما مکانیزم خصوصی‌سازی را از باشگاه‌ها گرفته‌ایم و اندکی پول به آنها می‌دهیم و منت هم به سرشان داریم.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به حق پخش تلویزیونی گفت: حق پخش واقعی برای باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال در حدود ۳۰ میلیارد تومان در سال است و وقتی این پول داده نمی‌شود، ضرر واقعی به فوتبال می‌رسد. معتقدم باید هزینه و منفذ درآمد فوتبال را باز کنیم و دیگر هیچ کمکی به باشگاه‌ها نکنیم تا خودکفا شوند.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد حق پخش تلویزیونی لیگ آلمان ۷۵۰ میلیارد تومان و هزینه اسپانسر روی پیراهن برای هر تیم ۲۲ میلیارد تومان است که این درآمدها می‌تواند در ایران هم باشد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با سابقه‌ام در مدیریت باشگاهی آمدم و درد را احساس کردم و به همین دلیل طرحی را به یک شرکت دادیم تا گیرهای قانونی درآمدزایی باشگاه‌ها را پیدا کند و بتوانیم با ارائه لایحه‌ای به مجلس، موانع قانونی را از سر راه درآمدزایی و خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال برداریم.

وی افزود: تاکنون ۱۰ جلسه در مجلس و ۵ جلسه با هیات رییسه آن داشته‌ام و درصدد آن هستم تا با کمک نمایندگان مشکلات قانونی را برطرف کنیم.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: به دلیل فشار AFC در ابتدا مجبور بودیم با کمک سازمان لیگ کارهایی انجام دهیم تا ظاهر خصوصی‌سازی را درست کنیم و این کار انجام شد و هم اکنون به دنبال اجرای کامل آن هستیم.