بکام، کریس و کاکا ثروتمند‌ترین‌های فوتبال

دیوید بکام، کریستیانو رونالدو و کاکا در صدر لیست ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا قرار دارند. روز پنجشنبه مجله آمریکایی فوربس، لیست سالانه ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا را اعلام کرده است و در این لیست به‌رغم آنکه دیوید بکام با ۳۵ سال سن، دوره‌های پایانی حضورش در دنیای فوتبال را سپری می‌کند، همچنان با درآمد سالانه ۴۰ میلیون دلار (۳۰ میلیون یورو) ثروتمندترین فوتبالیست دنیا است. درآمدزایی او به لطف قراردادهای او با آدیداس، جورجیو آرمانی و موتورولا است.

پس از بازیکن کنونی باشگاه میلان که به صورت قرضی از رختکن لس‌آنجلس گلکسی به باشگاه ایتالیایی منتقل شده، نام کریستیانو رونالدو دیده می‌شود که سالانه ۳۰ میلیون دلار (۵ /۲۲ میلیون یورو) در سال ۲۰۰۹ کسب کرده است.

نایک، کوکا کولا و آرمانی از جمله کمپانی‌هایی هستند که رونالدو با آنها به همکاری پرداخته و با انتشار تصاویرش در تبلیغات این کمپانی‌ها، درآمدزایی می‌کند. به علاوه بخشی از درآمد کریس به قرارداد او با باشگاه مادریدی برمی‌گردد که سالانه مبلغ ۵/۱۵ میلیون دلار از باشگاه مادریدی دریافت می‌کند. به رقم این قرارداد سالانه، مبلغ ۲۵ درصد اضافه می‌شود.

کاکای ۲۸ ساله نیز در لیست ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان در رده سوم قرار دارد. او سالانه درآمدی معادل ۲۵ میلیون دلار (۷/۱۸ میلیون یورو) دارد.

رونالدینیو، تیری آنری، مسی، لمپارد، تری، ابراهیموویچ، جرارد و رونی لیست ده نفره ثروتمندترین بازیکنان دنیای فوتبال را کامل می‌کنند، لیستی که درآمدهای این بازیکنان از جمله دستمزدی که باشگاه به آنها می‌پردازد، سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدهای ناشی از حضور در تبلیغات را شامل می‌شود.