این فوتبال کثیف است

این روزها انگار دملی چرکین در فوتبال سر باز کرده و هر گوشه که چشم می‌چرخانی، رد و نشانی از تبانی می‌بینی. از پیشنهاد باخت مقابل شاهین به راه‌آهنی‌ها و حالا ادعای مالک باشگاه پیام خراسان رضوی و موضع‌گیری مدیر باشگاه استقلال اهواز علیه بازیکنانش. صحبت‌های صفایی، مالک باشگاه پیام خراسان رضوی در اولین مصاحبه مطبوعاتی‌اش در خصوص علی حنطه و‌هادی برگی‌زر و ادعای وی مبنی بر تبانی این دو مربی خراسانی واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.

او در آن جلسه مدعی شد که علی حنطه چکی را به صورت امانی از وی دریافت کرده و در حالی که قرار بوده است این چک را به وی بازگرداند، اما آن را دقیقا قبل از بازی دو تیم پیام و اتکا گلستان در دور رفت رقابت‌های لیگ دسته اول به‌هادی برگی‌زر، سرمربی تیم اتکا می‌دهد و برگی‌زر نیز چک امانت وی را به اجرا می‌گذارد، اما این دو مربی اظهارات مالک باشگاه پیام را تکذیب می‌کنند.

اما‌هادی برگی‌زر، سرمربی تیم فوتبال اتکا گلستان در گفت‌وگو با ایسناتوضیح می‌دهد: چک باشگاه پیام در وجه من کشیده شده و حتی در توضیحات آورده شد که به خاطر‌طلبی که از این باشگاه داشته‌ام، این چک را دریافت کرده‌ام، اما نمی‌دانم چرا صفایی به من اتهام تبانی زده است و اعلام کرده که چک امانت بوده است و من پیگیر این افترا خواهم بود و وی باید

جوابگو باشد.

وی تصریح می‌کند: باشگاه پیام به خاطر بدهی‌هایی که داشت تعلیق شده بود و شاکیان به فدراسیون فوتبال مراجعه می‌کردند و تعداد زیادی بودند که من هم یکی از شاکیان بودم و حدود ۵۰ میلیون تومان طلب داشتم و معتقدم که طلب من حلال‌ترین پولی بود که باید پرداخت می‌شد.

وی با بیان این که باشگاه به دنبال مصالحه با من بود، اضافه می‌کند: پس از شکایتم از باشگاه با من تماس گرفتند، اما چون می‌دانستم به دنبال مصالحه هستند به تماس‌هایشان جواب ندادم، اما حنطه که یکی از دوستان خوب من است پیش از بازی پیام با اتکا، با من صحبت کرد و گفت به مدیران پیام قول داده که رضایت من را جلب کند و بعد از چند بار تماس اعلام کردم که در صورت دریافت ۳۰ میلیون تومان از مبلغ طلبم یا چک این مبلغ، ۱۸ میلیون را خواهم بخشید و یک دی ماه این چک را در وجه من دادند و من هم برای شکایتم اقدامی نکردم، اما چک موجودی نداشت و وصول نشد و من هم آن را برگشت زدم و وکلیم در مشهد پیگیر ماجرا هست.

شفیع زاده: در فوتبال کثیف سقوط کردیم

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز با بیان اینکه این تیم به خاطر رفتارها و اتفاقات کثیف فوتبال ایران در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد، گفت: بازیکنان ما از خدایشان بود تیم سقوط می‌کرد تا با عنوان بازیکن دسته اولی به هر تیمی ‌که می‌خواهند بروند و رقم‌های آنچنانی دریافت کنند.

شهرام شفیع زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه ناراحت نشدن بازیکنان تیمش پس از شکست مقابل ملوان باعث تاسف بیشترش شد، تاکید کرد: ندیدم یکی از بازیکنان ما پس از آن مسابقه ناراحت باشد، گریه کند یا تعصبی به باشگاهی که آنها را از سطوح پایین به بالا معرفی کند، از خود نشان دهد. تنها من، خواهرزاده‌ام و دور و اطرافیان تیم از این شکست ناراحت بودیم. این یک موضوع بسیار زشت بود، بیچاره ما و تماشاگران‌مان که در سرما و گرما تیم را حمایت کرده‌اند، باید با این بازیکنان زجر بکشیم.

مگر می‌شود یک تیم ۱۲ هفته نتیجه نگیرد. واقعا با هرکسی که صحبت می‌کنم می‌گوید با عقل جور در نمی‌آید. تیم ما درحالی که ۵ تیم مطرح تهرانی را پشت سر هم در دور رفت شکست داد ناگهان به بحران رفت، در حالی که این تیم و بازیکنانش همان تیم و نفرات هستند.

وی افزود: با این بازیکنان مطمئن باشید در این بازی‌ها هم نتیجه نمی‌گیریم. بازیکنان حریف از هر ترفندی برای امتیاز گرفتن استفاده می‌کنند.

مربی باسابقه ایران به بازیکنان می‌گوید برای اتلاف وقت، خود را به زمین بزنند تا تیمش نتیجه بگیرد، اما بازیکنان ما در تمرینات برای گذشت زمان و تمام شدن مسابقات حاضر می‌شوند زیرا تعصبی به تیم ندارند.

بسیار ناراحت شدم و غبطه خوردم، پس از آن همه زجر کشیدن و کار کردن در لیگ برتر، استقلال اهواز پس از ۸ سال به خاطر کم کاری بازیکنان باید به دسته اول سقوط کند.

وی اضافه کرد: وقتی بازیکن در بازی با پیکان سرش را از جلوی توپ کنار می‌کشد تا دروازه ما باز شود، چه معنایی دارد، یا در بازی با فولاد ببینید چگونه گل خوردیم، هر کسی باشد شک می‌کند.

همچنین پیش از یکی از بازی‌های مهم ما می‌آیند پیشنهاد ۸۰۰ میلیون تومانی به یکی از نفرات خوب ما می‌دهند تا فصل آینده به تیم آنها برود و این بازیکن هم در ۶ قدمی ‌توپ را به اوت می‌زند. این دیگر فوتبال نیست. وقتی هم می‌گوییم فوتبال کثیف است، صدایشان در می‌آید و می‌گویند هیچ مشکلی در فوتبال وجود ندارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز با بیان اینکه همه مشکلات از ابتدای فصل و با انتخاب کادر فنی و بازیکنان نامناسب آغاز شد، افزود: در آن مقطع به عزیزی سرمربی تیم پیشنهاد دادیم بازیکنان مطرحی را جذب کند، اما وی از جذب آنها امتناع و نفرات دیگری را برای تیم انتخاب کرد.

وقتی هم متوجه شد با این بازیکنان نمی‌تواند نتیجه بگیرد، سریع استعفا داد و رفت. این نفرات بعد از خداداد، هر کسی را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم، در کارش گذاشتند و در نهایت زمینه‌های ناکامی‌تیم در فصل جاری آغاز شد.

شفیع‌زاده مبلغ دریافتی خداداد در فصل پیش را در ابتدا ۷۵ میلیون تومان و پس از نگه داشتن تیم مجددا ۷۵ میلیون تومان عنوان کرد و با بیان اینکه وی امسال هم در ابتدای فصل ۱۲۰ میلیون تومان گرفت، اما بعد از آن استعفا داد و رفت، تاکید کرد: در مرحله دوم بازگشت به تیم، از طرف خداداد با‌ هاشمی‌نسب قرارداد بستیم و وی ۶۰ میلیون تومان پول گرفت که رسیدهای مالی آن هم موجود است، اما عزیزی تیم را ترک کرد و نه تنها پول را هم پس نمی‌دهد، بلکه به تلفن‌های باشگاه هم پاسخ نمی‌دهد.