تیم‌های ایرانی روی جسد فوتبال عربستان

ایسنا - تلویزیون‌های عربستان ۴۸ ساعت پس از پیروزی استقلال بر الاهلی عربستان در ورزشگاه آزادی، همچنان به تحلیل باخت تیم کشورشان می‌پردازند. حذف تیمی که به عروس بندر جده عربستان معروف است آن قدر برای سعودی‌ها گران تمام شده است که زمین و زمان را متهم به حذف تیم الاهلی می‌کنند. مفسران اصلی و همیشگی شبکه سعودی اسپورت در این خصوص می‌گویند، استقلال تیم کاملی بود که از سابقه بزرگی نیز برخوردار بود. این تیم کامل که در نیمه دوم با فشار سنگین هیچ‌گاه اجازه میدان‌داری به بازیکنان الاهلی را نداد، سزاوار این پیروزی بود.

مخالفان فاریاس مربی برزیلی الاهلی، او را مقصر اصلی باخت به استقلال و حذف تیم ثروتمند و پرخرج الاهلی می‌دانند. در این بین جاسم الحربی مفسر تلویزیون عربستان سعودی گفت: این مربی برزیلی هیچ‌گاه شناخت درستی از قدرت بازیکنان خود نداشت. تیمش مشکل فنی داشت و به لحاظ تاکتیکی، از یک ترکیب غیر‌منظم و تنها با یک مهاجم در طول مسابقه‌ها دیده شد.

وی با حمله شدید به وضعیت فنی تیم الاهلی در نیمه دوم دیدار با استقلال گفت: تیم الاهلی در میانه‌ میدان و دفاع در نیمه دوم مقهور قدرت استقلال شد.

وی خواستار اخراج مربی الاهلی شد و درخصوص گل دوم استقلال نیز اضافه کرد: این درست است که گل دوم استقلال بر اثر ضربه کرنری به وجود آمد که اصلا کرنر نبود، اما باید گفت خطای فنی و تاکتیکی مربی تیم الاهلی و عدم شناخت وی به ویژه در خط دفاع بر اساس قدرت بازیکنانش سبب‌ساز این شکست شد.

در همین حال تلویزیون سعودی اسپورت با حمله شدید به برگزارکنندگان مسابقه‌های جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا گفت: داور چینی در اندازه این بازی نبود.

تلویزیون عربستان سعودی اذعان کرد که پنالتی گرفته شده برای الاهلی اصلا پنالتی نبود و گل دوم استقلال نیز بر اثر اشتباه فاحش داور در اعلام کرنر به نفع استقلال بود که این توپ نیز قبلا با شوت خسرو حیدری، به بیرون از زمین رفته بود.

تلویزیون سعودی اسپورت افزود: داور چینی همچنین خطاهای بسیاری را در این بازی ندید و جو روانی استادیوم آزادی که به نفع استقلال ایران بود به شدت روی وی تاثیر گذاشته بود.

باخت تیم الاهلی به استقلال تهران آن چنان رسانه‌های عربستان را عصبانی کرده است که آنان بدون پرده از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی این کشور که به بیش از ۳۰ تلویزیون می‌رسد در ۵۰ ساعت گذشته اعلام کردند فوتبال عربستان آن چنان در دو بازی در مقابل حریفان ایرانی خود شکست خورد که ایرانی‌ها جرات کردند در مطبوعات خود بنویسند، تیم‌های ایرانی روی جسد فوتبال عربستان راه رفتند.