گسترش فولاد تبریز قهرمان آسیا شد

تیم گسترش فولاد تبریز با برتری مقابل تیم ملی چین به عنوان قهرمانی نخستین دوره رقابت‌های والیبال نشسته باشگاه‌های آسیا دست پیدا کرد. در دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها که در پکن در جریان بود، گسترش فولاد تبریز به عنوان نماینده ایران موفق شد در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۸، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۴ مقابل تیم ملی چین به برتری برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. تیم کشورمان پیش از حضور در دیدار نهایی موفق به شکست تیم‌های کومپا کره جنوبی، ژیانگ چین، آمابانک مالزی، تیم ملی چین و الغراعه عراق شده بود.

جدیدترین دوپینگی‌ها معرفی شدند

پزشکان و متخصصان آزمایشگاه کلن آلمان از مجموع ۸۰ نمونه ارسالی از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، نتیجه ۵ تست دوپینگ مربوط به رشته‎های دوومیدانی، نابینایان و جودو را مثبت اعلام کرد. بر اساس اعلام این ستاد، هر ۲ دوومیدانی کار خارجی دوپینگی از بخش بانوان بوده‌اند. ورزشکار سوریه در ماده ۴۰۰ متر و بانوی قزاقستانی در ماده ۱۵۰۰ متر نفراتی بودند که دوپینگشان ثابت شده و اسامی آنها به فدراسیون جهانی دوومیدانی اعلام شده است. ۲ نفر از ورزشکارانی که در رقابت‎های پاورلیفتینگ نابینایان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی و یک نفر از جودوکاران شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی کشور دیگر کسانی هستند که نمونه آنها مثبت تشخیص داده شده است.

مربی نیوزلندی روئینگ امروز می‌آید

مربی نیوزلندی روئینگ برای مذاکره با رییس فدراسیون قایقرانی امروز وارد تهران می‌شود تا در صورت توافق، هدایت تیم بانوان را بر عهده بگیرد. پائول دیوید وست بوری متولد ۱۹۵۹ که از ۲۸ سالگی کار مربیگری در رشته روئینگ را آغاز کرده است، تاکنون هدایت تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان نیوزلند، باشگاه آرگانات کانادا و کلیولند امریکا را بر عهده داشته است. شاگردان وی در رشته چهارنفره مسابقات جوانان و بزرگسالان مدال آور بوده‌اند.