فتح مجدد برنابئو با مسی و پدرو

پس از هفته‌ها صدرنشینی رئال مادرید در جدول رقابت‌های لالیگا، بالاخره شاگردان گواردیولا توانستند کهکشانی‌ها را از آن بالا به زیر بکشند و بارسلونا تیم پیروز دیدار ال کلاسیکو در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو لقب گرفت. در حالی که دقایقی پیش از پایان این دیدار، مربی تیم کاتالان از اعمال تغییراتی در ترکیب تیمش خبر می‌داد، بازی با سوت مخوتو گونسالس از سر گرفته شد.

هر چند که در دقایق ابتدایی بازی، موقعیت‌های چندانی خلق نشد، ولی این کاتالونیایی‌ها بودند که نسبتا کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند.

لیونل مسی در دقیقه ۳۲ توانست گل برتری تیم میهمان را به ثمر برساند و در نهایت نیمه اول این دیدار، با برتری ۱-صفر تیم میهمان به پایان رسید. ۴۵ دقیقه ابتدایی این دیدار، با تنبلی بازیکنان دو تیم همراه بود و چندان جذاب و تماشایی نمی‌نمود.

هر چند که بارسلونا نسبتا با راحتی بیشتری در زمین مسابقه حرکت می‌کرد و در حرکتی انفرادی و در پی پاسکاری مسی- چابی، در نهایت توپ به ستاره آرژانتینی رسید تا در دقیقه ۳۲ گل برتری تیم کاتالان از راه برسد و بارسا نیمه اول را با برتری به رختکن برود.

تنها ۱۰ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم این بازی بود که پدرو توانست دومین گل تیم میهمان را به ثمر برساند و البته درجریان نیمه دوم نیز تیم میزبان نتوانست فرصت گلزنی چندانی را خلق کند.

از حدود دقیقه ۸۶ بازی بود که هواداران تیم مادریدی شروع به ترک ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نمودند، چرا که دیگر شکست تیمشان در این دیدار را حتمی‌می‌دانستند.

بدین ترتیب و در پایان این دیدار حساس و تماشایی، بارسلونا موفق شد تا با کسب سه امتیاز دیدار حساس ال کلاسیکو، پس از هفته‌ها جدایی از صدر جدول لالیگا، دوباره با ۸۰ امتیاز جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. رئال با ۷۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و والنسیا با یک بازی کمتری و ۵۶ امتیاز در رده سوم است.

قابل ذکر است که در ۷۹ رویارویی دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، تیم مادریدی به ۵۰ برد دست یافته بود و ۱۴ تساوی و ۱۵ برد برای تیم کاتالان نیز ثبت شده است که حاکی از برتری مطلق تیم مادریدی در دیدارهای خانگی‌اش داشت. ولی این بار نتیجه دیگری رقم خورد و روند آماری پیروزی صد‌در‌صدی مادریدی‌ها در دیدارهای خانگی شان در رقابت‌های این فصل شکسته شد.

ترکیب دو تیم:

بارسلونا: والدس- ماکسول (۶۲، اینیستا)- میلیتو ( ۸۰، مارکس)- پیکه- پویول- کیه تا- بوسکتس- چابی- پدرو- مسی - دانی آلوس

رئال مادرید: کاسیاس - سرخیو راموس- آلبیول- گارای- آربلوا- ژابی آلونسو- گاگو- مارسلو (۵۷،گوتی)- فان در فارت (۶۷،رائول)- کریس رونالدو - ایگواین (۸۰،بنزما).