اشتباه عجیب دوچرخه سوار  ایرانی

تیم دوچرخه سواری ایران در جریان مسابقات آسیایی شارجه، با‌ اشتباه عجیب یکی از رکابزنان، بخت خود را برای کسب یک مدال طلا از دست داد. این درحالی بود که گفته می‌شد ایران حتی با نفر دوم خود هم می‌تواند قهرمان این ماده باشد. اما سعید یحیایی که به عنوان نفر اول در ماده تایم تریل انفرادی جوانان رکاب می‌زد، با اقدام غیرمنتظره‌اش تیم را شوکه کرد. یحیایی که مسابقه را با شرایط بسیار خوب و سرعت مناسب رکاب می‌زند، تا پایان دور اول با سرعت ثابت ۵۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود و با رکوردی بسیار خوب به عنوان نفر نخست، دور اول مسابقه را به اتمام رساند و خیال همراهان تیم را راحت کرد که اولین مدال طلا در کارنامه تیم به ثبت می‌رسد، اما او به محض اینکه از خط پایان در دور اول عبور کرد، در کمال ناباوری یک مرتبه به پارکینگ رفت و از مسیر مسابقه خارج شد. به گفته علی زنگی‌آبادی، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری، بعد از این اقدام یحیایی اعضای تیم که از حرکت او شوکه شده بودند، به سراغش رفتند و گفتند که مسیر مسابقه دو دور است. یحیایی، با شنیدن این حرف شوکه شد و به هم ریخت و باور نمی‌کرد که چه ‌اشتباهی کرده است.

زنگی‌آبادی در توضیح اتفاقی که در شارجه رخ داد، گفت: «مدال طلا را به راحتی از دست دادیم و هیچ توجیهی نداریم و نمی‌توان گفت چه کسی مقصر است.»

او ادامه داد: «مربی از پیش مسیر مسابقه و تعداد دورها را مشخص کرده بود، من نیز به او تمام نکات را یادآوری کرده بودم، با این وجود نمی‌دانیم روی دوچرخه چه اتفاقی برای یحیایی افتاد که این گونه شد. خود من تا عصر جمعه شوکه بودم و این اتفاق بر روی روحیه اعضای تیم بسیار تاثیر گذاشته بود. به همین منظور جمعه شب جلسه‌ای با کل اعضای تیم دوچرخه‌سواری بر پا شد و تاکید کردیم که تمرکز خود را حفظ کنند.»

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری اضافه کرد: «در رشته تایم تریل انفرادی جوانان آسیا شانس اول کسب مدال طلا بودیم و حتی اگر علی خادمی، نفر دوم تیم نیز مسابقه می‌داد، مدال طلا می‌گرفت. از چند ماه پیش تیم دوچرخه‌سواری جوانان در حال تمرین است و روی کسب مدال طلای جوانان حساب کرده بودیم.»