دایی: اگر کفاشیان حاضر به مناظره شد مچ دستم را می‌زنم

سرمربی پرسپولیس گفت: اگر کفاشیان یا یکی از مسوولان فدراسیون فوتبال حاضر شد در برنامه زنده تلویزیونی با من مناظره کند مچ دستم را می‌زنم. علی دایی در گفت‌وگویی باخبرگزاری فارس، درباره آخرین شرایط پرسپولیس و همچنین ناگفته‌های حضورش در تیم ملی صحبت کرد.

برای بازی جمعه آینده با تراکتورسازی ۱۰۰ درصد آماده هستید؟

خوشبختانه تعطیلات خوبی پیش‌رو داریم و سعی می‌کنیم روی تاکتیک‌های تیمی و نقاط ضعف و قوت حریف کار کنیم. شرایط بسیار سخت است و به نظر من سخت‌ترین بازی فصل را باید در تبریز برابر تراکتورسازی انجام دهیم.

حضور دایی در جمع هزاران هوادار تبریزی در ورزشگاه یادگار امام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

الان وضعیت فرق می‌کند. به نظر من تبریزی‌ها بیشتر از دایی تیم خودشان را دوست دارند تا موفق شوند. ما هم سعی می‌کنیم این بازی را ببریم، چون راه دیگری غیر از بردن نداریم.

خبر دارید کفاشیان در نامه‌‌ای به شریفی قراردادی از شما به نام متمم که بدون امضای شما است را داده است؟

آیا قرارداد متمم یک طرفه می‌شود؟ واقعا خنده‌دار است. مگر می‌شود منی که قرارداد سه ساله امضا کرده‌ام قرارداد متمم امضا کنم؟ مگر من دیوانه هستم؟ واقعا این موضوع خنده‌دار نیست؟ شما به من بگویید آیا قرارداد متمم را یک نفره می‌نویسند و آن را امضا می‌کنند؟ این کاری است که فقط آقای کفاشیان انجام می‌دهد.

به نظرم باید ایشان این قرارداد را که به آقای شریفی داده در کوزه بگذارد و آبش را بخورد نه به دنبال این باشد که دایی امضا نکرده و از دایی امضا بگیرد. من دوست ندارم راجع به جزئیات قرارداد متمم حرف بزنم، اما مطمئن هستم حرف‌هایی که می‌زنند اشتباه است.

دلیل بیان این گونه حرف‌ها از سوی مسوولان فدراسیون چیست؟

فقط از روی بی‌اطلاعی است. هر ارگان دولتی یا باشگاهی که الان قرارداد دارم با توجه به قوانینی که در ایران است حداقل ۵ درصد از آن را به خاطر مالیات طبق قانون کم می‌کند. اگر آقایان چنین ادعایی دارند بیایند بگویند ما در پول‌هایی که به دایی داده‌ایم ۵ درصد از قرارداد آن را به دلیل مالیات کم کرده‌ایم.

وقتی آقایان پول من را کامل دادند و قرار بود کلا مالیات من را بدهند و نداده‌اند و این کار را نکردند، من نمی‌توانم جوابگو باشم.

اگر می‌شود درخصوص دریافت پول خود از فدراسیون فوتبال بیشتر توضیح دهید.

در قرارداد من همه چیز مشخص بود؛ چه وقتی پول خود را می‌گیرم و قرار است چگونه تیم ملی را به جلو ببرم. حاضرم در مقابل دیدگان ۷۰ میلیون ایرانی برابر کفاشیان در یک برنامه زنده تلویزیونی بنشینم و با مدرک با ایشان صحبت کنم تا ببینید من دروغ می‌گویم یا آقای کفاشیان. من تمام مدارک خودم را نگه داشتم و برای این اتفاق لحظه شماری می‌کنم.

یعنی می‌خواهید کفاشیان را به دوئل دعوت کنید؟

خیر نه با کسی دعوا دارم و نه مشکل. من از آقای کفاشیان یا یک نفر از فدراسیون فوتبال که مسوول است خواهش می‌کنم بستری آماده کنند که این برنامه زنده تلویزیونی برگزار شود. البته کسی نباید در آن دخل و تصرفی داشته باشد یا نباید برنامه را قیچی کنند. هر کسی هم حرفی می‌زند مدارک خود را به مردم نشان دهد بعد ببینید حق با کیست. اگر یکی از مسوولان فدراسیون جرات کرد در این برنامه حاضر شود مچ دستم را می‌زنم. برای من زمان این برنامه نیز فرقی نمی‌کند.

به نظر شما کفاشیان در حد ریاست فدراسیون فوتبال است؟

ببینید پست ریاست فدراسیون فوتبال جزو چهار پست مهم هر کشور در دنیا است. در همه جای دنیا فدراسیون فوتبال برای خودش اندازه یک وزارتخانه است، اما در فدراسیون ما خیلی آدم‌هایی هستند که دارند چیز‌هایی را به راحتی این‌ور و آن ور می‌گویند. اگر کفاشیان حرفی دارد بیاید بگوید و من هم سایر مشکلات و تیم ملی را بگویم. رفتاری که با من شد از روی بی‌اطلاعی و ناآگاهی بود و آن را باید یک کار نسنجیده قلمداد کرد.