سه بازی باقیمانده از مرحله یک‌ چهارم نهایی جام حذفی فوتبال امروز و فردا (پنج‌شنبه و جمعه) برگزار می‌شود. در حساس‌ترین مسابقه امروز ذوب‌آهن اصفهان پذیرای استیل‌آذین خواهد بود و همچنین مس کرمان هم در قم به مصاف صبا می‌رود. دیگر بازی این مرحله هم جمعه در رفسنجان بین دو تیم دسته‌اولی مس و گسترش فولاد تبریز انجام می‌شود.

ذوب‌آهن - استیل‌آذین

ساعت ۱۷، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

این دو تیم علاوه بر رویارویی در این مرحله از مسابقات جام حذفی در لیگ هم از رقیبان یکدیگر به شمار می‌روند. ذوب‌آهن با ۵۴ امتیاز و استیل‌آذین با ۴۸ امتیاز در فاصله چهارهفته مانده به پایان لیگ با هم رقابت می‌کنند. استیل‌آذین در مرحله قبلی دست به کار بزرگی زد و توانست در یک مسابقه پربرخورد و دیدنی استقلال را در ورزشگاه آزادی با نتیجه پنج بر چهار شکست دهد. در آن مسابقه مهدی مهدوی‌کیا از ستاره‌های بازی بود و برخی اشتباهات فردی استقلالی‌ها پیروزی مهمی را از آن شاگردان حمید استیلی کرد.

علی کریمی که در بازی استیل‌آذین مقابل سایپا در لیگ برتر رفتاری انجام داد که سپس باعث محرومیت یک جلسه‌ای‌اش شد، در این بازی در ترکیب استیل آذین حضور دارد؛ ضمن این که فریدون زندی بازیکن رها شده از کمند مصدومیت هم این روزها آمادگی خوبی پیدا کرده و به همراه مهدی مهدوی‌کیا می‌توانند مثلث میانی قدرتمندی را برابر سبزپوشان اصفهانی تشکیل دهند.

از طرفی تیم ذوب‌آهن هم ضمن جایگاه خوبی که در لیگ برتر دارد و امیدش برای رسیدن به سپاهان صدرنشین در لیگ برتر زیاد بوده و قهرمانی را در نزدیکی خود می‌بیند، در جام حذفی نیز به دنبال قهرمانی است. آنها در لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط مساعدی دارند. ذوب آهن در این رقابت‌ها با ۱۰ امتیاز بالاتر از تیم‌های مدعی چون الاتحاد عربستان و بنیادکار ازبکستان صدرنشین است و صعودش به مرحله بعدی تاحدود زیادی قطعی شده است.

صبا - مس کرمان

ساعت ۱۷، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم

تیم صبا هم پس از تعطیلات عید آماده نشان داد و توانست در بازی اخیر و در هفته سی‌ام لیگ استقلال را شکست دهد. آنها در میانه‌های جدول لیگ حضور دارند و در چهار بازی باقیمانده به فکر تثبیت بقایشان در این مسابقات هستند. صبا بازیکنان حرفه‌ای و شناخته شده متعددی دارد که می‌توانند هر سرنوشتی را برای این تیم در جام حذفی رقم بزنند. شاید آنها این رقابت‌ها را جدی‌تر از لیگ گرفته و در پی کسب قهرمانی و گرفتن سهمیه آسیایی باشند. شکست یک بر صفر سپاهان در مرحله یک‌هشتم این بازی‌ها به دست شاگردان رسول کربکندی نشان می‌دهد این تیم تا چه حدی برای رسیدن به هدف خود مصمم است.

همچنین تیم مس هم که فراتر از انتظارها در لیگ قهرمانان آسیا ظاهر شده و به‌رغم جایگاه نامطلوبش در لیگ، در این بازی‌ها هنوز شانس صعود به مرحله بعد را دارد، این روزها بسیار آماده است. آنها در دو بازی اخیرشان در لیگ توانستند فولاد را در اهواز و ملوان را در کرمان با چهارگل شکست دهند و لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم در پایان این بازی‌ها عنوان کرد مس، شیری است که اکنون بیدار شده! به نظر حضور در رقابت‌های آسیایی و کسب دو پیروزی از چهار مسابقه برایشان طعم خوشی دارد و می‌خواهند پس از ناکامی در لیگ به موفقیت در جام حذفی بیاندیشند و قهرمانی در آن را دور از دسترس نمی‌بینند.

برنده این بازی البته در مرحله نیمه نهایی کار سختی خواهد داشت؛ چرا که باید در ورزشگاه آزادی مقابل تیم پرسپولیس بایستد.

مس رفسنجان - گسترش فولاد تبریز

جمعه، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهدای نوش‌آباد رفسنجان

جدال دسته‌اولی‌ها در این مرحله از مسابقات جام حذفی در نوع خود جالب بوده و بر جذابیت رقابت‌ها و انگیزه برای تیم‌های حاضر در دسته‌های پایین می‌افزاید؛ چرا که آنها می‌بینند که با داشتن تیمی خوب و قدرتمند می‌توانند در این سطح از فوتبال کشور و در تقابل با مدعیان لیگ برتری بجنگند.

تیم مس در مرحله یک‌هشتم‌نهایی موفق به شکست تیم ابومسلم در ضربات پنالتی شد و به این مرحله راه یافت و گسترش فولاد تبریز هم در مرحله قبل با گلی که «ماکان دامبله» در دقیقه ۱۲۰ برای این تیم زد توانست از سد داماش گیلان دیگر تیم دسته‌اولی عبور کند؛ البته این تیم در مرحله قبل از آن توانسته بود در یک داربی تبریزی تراکتورسازی را از پیش‌رو بردارد. برنده این بازی باید با پیروزی مصاف ذوب‌آهن و استیل‌آذین دیدار کند.