برای حفظ جانشان بانوان را راه ندادیم

رییس فدراسیون فوتبال در پایان سال ۸۸ با بیم و امید‌های فراوانی مواجه است. در سالی که تیم ملی به جام جهانی نرفت، تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا با افشین قطبی زیر شدیدترین انتقادات قرار دارد. در همین اثنا خبر رسیده که فدراسیون با فاتح تریم وارد مذاکره شده و علی دایی هم عنوان کرده که برای گرفتن حقوق پرداخت نشده‌اش شکایت می‌کند. گزیده ای ازگفت و گو‌های جداگانه علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال را با ایسنا و فارس پیرامون این موضوعات می‌خوانید.

* اما من نمره قبولی به عملکرد فدراسیون می‌دهم اگر بخواهیم از صفر تا ۲۰ نمره دهیم به نظرم نمره فدراسیون حدود ۱۵ است.

* از نظر من دایی طلبی از فدراسیون فوتبال ندارد، اما خودش ادعایی را در این زمینه مطرح کرده و پس از بررسی کمیته انضباطی این موضوع مشخص خواهد شد.

*باشگاه‌های ما شاید از نظر مالی دچار مشکل باشند و نتوانند بازیکنان گران‌قیمت را به خدمت بگیرند، اما در تیم‌های حریف این مشکلات وجود ندارد، مهم این است که بازیکنان ما تلاش خود را انجام داده‌اند و نسبت به سال گذشته تا این جای کار نتایج بهتری گرفته‌اند. همه تیم‌ها شانس صعود دارند ما هم امیدواریم در بازی‌های بعدی بهتر کار کنند و به مراحل بعدی صعود کنند.

*سال ۸۸ سال فعالی برای فوتبال ما نبود و به همین دلیل چون بازی‌های زیادی هم نداشتیم از نظر رنکینگ دچار افت شدیم، اما امیدواریم در سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر و انجام دیدارهای تدارکاتی بیشتر تیم ملی هم خودش را بیشتر نشان دهد و هم در رنکینگ فیفا بالاتر بیاییم. این رده‌بندی براساس معیارهای خاص و تنها برای تیم ملی بزرگسالان است و کل فوتبال یک کشور را اندازه‌گیری نمی‌کند و تنها برای یکسری مسابقات خاص امتیازدهی انجام می‌شود. اگر کل فوتبال را در نظر بگیریم شاید جایگاه بهتری داشته باشیم.

*مذاکره فدراسیون فوتبال با فاتح‌تریم و تغییر کادر فنی تیم ملی را با جدیت تکذیب می‌کنم. فدراسیون هیچ مذاکره‌ای در این رابطه نداشته است و قطبی در تیم ملی به کار خود ادامه خواهد داد...تریم کیست؟ من این فرد را نمی‌شناسم و مذاکره با سرمربی ترکیه‌ای در حد حاشیه است. در شرایط فعلی تمایلی به تغییر افشین قطبی نداریم، اما اگر قرار باشد مربی خارجی بیاوریم، حتما این کار را برای جام جهانی آینده یعنی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام می‌دهیم.

*به رییس کمیته فوتسال AFC توضیح داده‌ام که به دلیل استقبال پرشور آقایان برای تماشای بازی‌های فوتسال و ظرفیت محدود ورزشگاه‌هایی که در حال حاضر در اختیار داریم، برای حفظ جان بانوان به آنها کمتر اجازه ورود به سالن‌ها را می‌دهیم! از نظر ما حضور بانوان به منظور تماشای مسابقات فوتسال ایرادی ندارد و با ورود آنها مقابله نخواهیم کرد. مطمئنا برای مسابقات جام جهانی که از سالن‌هایی با ظرفیت بیشتر استفاده می‌کنیم، تمهیداتی را برای حضور بانوان در سالن‌های برگزاری مسابقات در نظر خواهیم گرفت. البته با توجه به این که بنده در کمیته فوتسال فدراسیون جهانی فوتبال نیز عضویت دارم، گزارش کاملی را به دیگر اعضای این کمیته ارائه و تمایل ایران را برای میزبانی از مسابقات جام باشگاه‌های جهان در رشته فوتسال با آنها مطرح خواهم کرد. مطمئنا از هیچ تلاشی برای گرفتن امتیاز میزبانی مسابقات بین‌المللی فوتسال دریغ نمی‌کنم.