ورزشگاه آزادی؛ تماشاچی: حدود ۳۵ هزار

داور: چو موینگ یانگ

اخطار: موسی البلوشی، رافائل سوبیس و علی خسیف از الجزیره و حسین کاظمی از استقلال شرح بازی: هنوز داور سوت پایان را نزده بود، اما هیچکس دوست نداشت ورزشگاه را ترک کند. استقلال درست مثل بازی سال گذشته، بعد از ۹۰ دقیقه پرفشار و حمله بی‌وقفه روی دروازه حریف، نتوانست از پس اقبال بلند الجزیره و سرمربی برزیلی‌اش بربیاید. آنها که بعد از یک پیروزی با ارزش در عربستان برای کسب دومین برد به میدان آمده بودند، در نهایت در سد دروازه‌بان و تیر دروازه متوقف شدند تا ۲ امتیاز مفت و مسلم از دست استقلال بپرد. البته بازی استقلال خوب و قابل احترام بود، اما یک تیم باتجربه و بین‌المللی از موقعیت‌های خود استفاده می‌کند. به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا که هر بازی خانگی باید با نهایت دستاورد به پایان برسد. صد البته الجزیره‌ای‌ها هم از نمایش خود راضی‌اند. آنها علاوه بر این که تهران را با دست پر ترک کردند، در نیمه اول ۳ بار دروازه استقلال را به خطر انداختند. به هر حال یادمان باشد که این لیگ قهرمانان آسیا است.

بهترین بازیکن: ‌در میان استقلالی‌ها سیاوش اکبرپور تحرک ویژه‌ای داشت و فابیو جانوآریو نیز بازی قابل احترامی از خود به نمایش گذاشت؛ اما محمد محمدی هم به دلیل نمایش خوب روی تک‌موقعیت‌های حریف شایسته تقدیر است.

اتفاق ویژه: اولین بازی آسیایی استقلال با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد. این در حالی بود که ناصر حجازی دوباره به ورزشگاه آمده بود و کنار واعظ مسابقه را تماشا می‌کرد؛ اما در پایان دیدار استقلال و الجزیره که با تساوی بدون گل به پایان رسید شماری از هواداران استقلال با شعارهایشان خواستار جدایی صمد مرفاوی از استقلال شدند، این روزها در ایران کسی بازی را نمی‌بیند، همه نتیجه می‌خواهند!