هفته بیست و نهم لیگ برتر با دیدار حساس تیم‌های فوتبال پرسپولیس - ملوان بندرانزلی از روز جمعه آغاز می شود، مسابقه‌ای که سرخپوشان برای ماندن در کورس قهرمانی باید در آن پیروز شوند. پرسپولیس آخرین بار در دیدار برگشت فصل هفتم لیگ برتر مقابل ملوان در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ برصفر به پیروزی رسید و پس از آن در سه دیدار پی در پی مقابل این تیم متحمل یک شکست شده و دوبار نیز به نتیجه تساوی رضایت داده است. دیدار روز جمعه برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پرسپولیس که می خواهد پیروزی‌های خود را تداوم بخشد و همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند با هدف شکست ملوان به انزلی خواهد رفت.

از سوی دیگر تیم پورغلامی پس از سه شکست پی در پی در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی به پیروزی در این دیدار خانگی نیاز مبرم دارد و با اتکا به حمایت تماشاگران به دنبال برتری مقابل سرخپوشان خواهد بود.

مقاومت شهیدسپاسی شیراز - استقلال اهواز

تا همین یک ماه قبل قرار بود محمد احمدزاده سرمربی استقلال اهواز شود، اما به ناگاه سر از تیم مقاومت سپاسی درآورد. او که شروعی نسبتا خوب با این تیم شیرازی داشت و توانست در خانه مس کرمان به یک تساوی ارزشمند دست یابد، روز جمعه در ورزشگاه حافظیه با زردپوشان شیرازی میزبان استقلال اهواز، همان تیمی که قرار بود منجی‌اش شود، خواهد بود. استقلال اهواز که خطر سقوط به لیگ دسته اول را به شدت احساس می کند، روز جمعه به پیروزی در این دیدار خارج از خانه می‌اندیشد، آن‌هم در شرایطی که میزبان شیرازی نیز نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه دارد.

پیکان قزوین - صبای قم

صبای قم پس از شکست مقابل راه آهن شهرری روز جمعه در قزوین میهمان پیکان است. برای تیم‌های هفتم و هشتم جدول که اختلاف امتیازشان فقط ۲ امتیاز است، این مسابقه اهمیت زیادی دارد، به ویژه برای تیم صبا که با ۳۶ امتیاز در تعقیب پیکان ۳۸ امتیازی است و می تواند با پیروزی در این بازی حداقل یک پله در جدول صعود کند.

جمعه - ۲۱/۱۲/۸۸

ملوان - پرسپولیس، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی

مقاومت شهیدسپاسی شیراز - استقلال اهواز، ساعت ۱۵:۳۰

پیکان - صبا، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه شهیدرجایی قزوین

سایپا - ابومسلم، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه انقلاب کرج

شنبه - ۲۲/۱۲/۸۸

تراکتورسازی تبریز - استیل آذین تهران، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

یکشنبه - ۲۳/۱۲/۸۸

سپاهان - شاهین، ساعت ۱۴:۳۰، فولاد شهر

راه آهن- ذوب آهن، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه اکباتان

فولاد - مس کرمان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز

دوشنبه - ۲۴/۱۲/۸۸

استقلال تهران - پاس همدان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه آزادی