استقلال و ذوب آهن رودرروی زخم خورده‌ها

هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در حالی از امروز آغاز می‌شود که دو تیم استقلال و ذوب آهن به عنوان نماینده ایران با تیم‌های زخم خورده از امارات و عربستان روبه‌رو می‌شوند. هفته اول لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی به خوبی گذشت. آنها عملکردی فراتر از انتظار داشتند و در مجموع به سه پیروزی و یک تساوی رسیدند. در هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ایرانی در آزمونی به مراتب دشوارتر بازهم مقابل تیم‌هایی از امارات و عربستان می‌ایستند، تیم‌هایی مدعی که البته زخم خورده از ناکامی‌دیدارهای هفته اول هستند.

استقلال ایران - الجزیره امارات

ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

آبی پوشان تهرانی در هفته اول مسابقات نتیجه‌ای جالب توجه کسب کرده و در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده مقابل الاهلی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. شاگردان مرفاوی که با این پیروزی درحد مدعی گروه A مسابقات لیگ قهرمانان ظاهر شدند، عصر سه‌شنبه در دیداری دشوار مقابل الجزیره امارات می‌ایستند. حریف اماراتی استقلال که در جدول رده بندی لیگ برتر این کشور با ۳۶ امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد، به دنبال شکست هفته اول برابر الغرافه در مصاف با نماینده کشورمان به دنبال امتیاز خواهند بود تا آن ناکامی ‌را جبران کنند. استقلال در بازی امروز اگر به پیروزی دست یابد، می‌تواند شانس خود را برای صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا افزایش دهد و عملا به رقابت با الغرافه برای صدرنشینی در گروه A این مسابقات بیندیشد.

امروزاین تیم قطری در ورزشگاه خانگی خود مقابل تیم الاهلی می‌ایستد. نتیجه این بازی برای شاگردان مرفاوی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اگر صدرنشین لیگ قطر در این بازی امتیاز از دست بدهد و استقلال برابر الجزیره به پیروزی برسد، می‌تواند صدرنشین جدول گروه خود شود.

تیم‌های استقلال ایران و الجزیره امارات در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا نیز با یکدیگر همگروه بودند، که تقابل آنها در ورزشگاه آزادی با تساوی یک بریک به اتمام رسید و در ابوظبی نیز تقابل دو تیم نتیجه‌ای جز تساوی ۲ بر۲ به همراه نداشت.

استقلال در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا پس از پرسپولیس عنوان پرتماشاگرترین تیم این مسابقات را بدست آورد. امروزاین فرصت در اختیار آبی پوشان قرار دارد تا بازهم نام این تیم و فوتبال ایران را در حدنصاب تعداد تماشاگر مطرح کنند. آزادی امروزمنتظر استقلالی‌ها است تا در یکی از روزهای پایانی سال ۸۸ مملو از تماشاگر شود.

جدول رده بندی:

۱ - استقلال ایران ۳ امتیاز - تفاضل ۱+/ ۲- الغرافه قطر ۳ امتیاز - تفاضل گل ۱+/ ۳- الجزیره امارات بدون امتیاز - تفاضل گل ۱-/ ۴- الاهلی عربستان بدون امتیاز - تفاضل گل ۱-

الاتحاد عربستان - ذوب آهن اصفهان

ساعت ۲۱:۰۵، ورزشگاه ملک عبدالله جده

ذوب آهن را می‌توان یکی از باثبات‌ترین تیم‌های امروز فوتبال ایران خواند. تیمی‌که در لیگ برتر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است، در جام حذفی هم چهره یک مدعی را دارد و لیگ قهرمانان آسیا را نیز پرقدرت آغاز کرده است. این تیم سه‌شنبه شب دومین دیدار خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برابرالاتحاد عربستان برگزار می‌کند.

ببرهای عربستانی که این روزها حال و روز خوشی را ندارند و متاثر از ناکامی ‌در دیدار نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، قهرمانی در لیگ برتر و جام ولیعهد عربستان را نیز از دست داده‌اند، ناکامی‌های خود را با شکست ۳ برصفر مقابل بنیادکار ازبکستان در هفته اول لیگ قهرمانان کامل کردند.

این تیم همیشه مدعی و پرافتخار در لیگ قهرمانان آسیا در بازی خانگی امروزمقابل ذوب آهن فقط و فقط یک هدف دارد و آن هم احیای غرور جریحه دار شده پس از تحقیر در تاشکند است. ذوب آهنی که در بازی با الوحده امارات نشان دادند می‌توانند توفیقات داخلی را در میدان آسیایی نیز تداوم بخشند امروزماموریتی دشوار در جده پیش رو دارد.

شاگردان ابراهیم زاده بدون شک هیچ وقت الاتحاد را با این حال و روز ملاقات نخواهند کرد و فرصت مهیا است تا این تیم عربستانی را با شکست مواجه کرده و خود را در حد مدعی گروه B لیگ قهرمانان مطرح کنند. در دیگر دیدار این گروه امروزتیم الوحده امارات در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی از بنیادکار ازبکستان پذیرایی خواهد کرد.

جدول رده‌بندی:

۱ - بنیادکار ازبکستان ۳ امتیاز - تفاضل گل ۳+/ ۲- ذوب آهن ایران ۳ امتیاز - تفاضل گل ۱+/ ۳- الوحده امارات بدون امتیاز - تفاضل گل ۱-/ ۴- الاتحاد عربستان بدون امتیاز - تفاضل گل ۳-