مهرام قهرمان شد

در حالی که مصطفی‌هاشمی‌ادعا می‌کرد تیمش آماده قهرمانی نیست و او خود را برای بازی سوم فینال در اصفهان آماده می‌کند، مهرامی‌ها در بازی دوم هم ذوب‌آهن را با اختلاف شکست دادند تا برخلاف گفته مربیشان، کار به بازی سوم نکشد. شاید به همین خاطر هم بود که‌هاشمی‌بعد از قهرمانی تیمش ادعا کرد این قهرمانی کار خدا بوده است. تیم مهرام که دو سال گذشته لیگ برتر بسکتبال را هم با قهرمانی به پایان رسانده بود، امسال هم بعد از آنکه در بازی اول تیم ذوب آهن را در اصفهان با نتیجه ۹۶ بر۷۳ شکست داد، بازی دوم را هم در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی با نتیجه ۹۳ بر۷۵ با پیروزی به پایان رساند تا با حضور هوادارانش جشن قهرمانی بگیرد.

بازیکنان مهرام کوارترهای اول و چهارم دیدار مقابل ذوب آهن را به ترتیب با نتایج ۳۷ بر ۲۵ و ۲۸ بر ۱۶ به سود خود تمام کردند، اما در دو کوارتر دیگر با نتایج ۱۰ بر۱۸ و ۱۸ بر ۱۹ متحمل شکست شدند.

تقدیر خوش مهرام

بعد از تکرار قهرمانی مهرام در سوپرلیگ بسکتبال کشور، مصطفی ‌هاشمی، سرمربی این تیم گفت: «این طور مقدر شده بود که ما ببریم.این شعار نیست. من از صمیم قلب معتقدم که خداوند مقدراتی برای هر کس و هر چیزی در نظر گرفته است. تقدیر خداوند برای مهرام، قهرمانی بود و وظیفه من و بازیکنانم تلاش برای رسیدن به آن.»

او با تمجید از عملکرد بازیکنان در طول مسابقات لیگ برتر و به خصوص دیدار فینال مقابل ذوب آهن ادامه داد: «به آنها افتخار می‌کنم که با قلب و روحشان بازی کردند.» هاشمی‌در مورد بازی آخر که منجر به قهرمانی تیمش شد، اضافه کرد: «در مجموع اینکه دیدار سختی داشتیم. حتی وقتی ۲۰ امتیاز از حریف پیش افتادیم باز هم بازی سخت پیش می‎رفت. چون حریف ما بزرگ بود و هدفمند بازی می‎کرد.

واقعا از شکست دوباره این تیم خوشحالم.» اما آن سوی میدان، فرزاد کوهیان اعتراف کرد که تیمش ضعیف‌تر از مهرام بود. او گفت‌: «ما به نیت باخت و دوم شدن دیدار برگشت مقابل مهرام را برگزار نکردیم.

آمده بودیم تا نتیجه ای متفاوت از دیدار رفت به دست آوریم و کار را برای تعیین قهرمان به دیدار سوم بکشانیم، اما مهرام با چنین عملکردی قدرت خود را نشان داد.»

او که در مجموع از شرایط و جریان بازی راضی نبود، ادامه داد: «بازیکنانم در جریان بازی ریتم یکنواختی نداشتند. به همین دلیل بود که اختلاف امتیاز را به ۳ هم رساندیم، اما نتوانستیم آن را حفظ کرده یا کمتر کنیم، چون ریتم بازیکنان مدام در حال تغییر بود.»