باشگاه استقلال در یک واکنش سریع به شکست مقابل استیل آذین بیانیه‌ای صادر کرد که در آن از انتخاب داور و عملکرد وی به صراحت انتقاد شده است.‌ این بیانیه از آنجا مهم است که درباره باور عمومی‌و جاری در باشگاه استقلال صحبت می‌کند. نکته‌ این است که آنها بعد از بازی پرسپولیس هم‌ چنین نظری داشتند. دنبال قضاوت پر از اشکال تورج حق‌وردی و کمک‌های او در مسابقه عصر یکشنبه دو تیم استقلال و استیل آذین ذکر چند نکته فقط جهت یادآوری افکار عمومی‌ضروری به نظر می‌رسد‌.

۱ - هیچ امیدی و انتظاری از مسوولان ذی‌ربط نداریم‌. به نظر می‌رسد که آنها نمی‌خواهند یا نمی‌توانند برخی جریان‌ها را متوقف کنند‌. «هزار دستان»ی که مدیرعامل باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای عنوان و به تعبیری به اژدهای هفت سر در فوتبال ما اشاره کرده بود‌، پرسشی را پدید آورد که پرسیده نشد: «مسوول ‌این فوتبال کیست که در مقابل اتهام ناپاکی پاسخگو نیست؟» تا چه زمانی باید برای حفظ صندلی‌های مدیریت سکوت کرد و غم انگیزترین اتفاق‌این است که آقایان دیگر به جای تاکتیک سکوت‌، می‌خندند! آنها بعد از مرگ سهراب پاسخ می‌دهند که «مگر باشگاه‌ها باید داور را تعیین کنند؟!» مطمئنا پاسخ‌این پرسش منفی است اما وقتی با یک اعتراض داور یک مسابقه تغییر می‌کند‌، به چه دلیل باشگاه استقلال نباید متوقع شود که لااقل برای زیباترین مسابقه چند سال اخیر فوتبال ‌ایران یک داور بهتر‌، شایسته‌تر‌، با تجربه‌‌تر‌، شجاع‌تر و‌... انتخاب شود متاسفانه به مانند شهرآورد تهران نامه اعتراض باشگاه استقلال نسبت به انتخاب داور مسابقه استقلال مقابل استیل آذین بی‌پاسخ ماند و البته اکنون هواداران و باشگاه استقلال درک می‌کنند که چگونه بعضی اتفاق‌ها در ‌این فوتبال پاسخ‌ناپذیر است‌.

۲ - برخی‌ها در پاسخ می‌گویند و خواهند گفت که داوران برجسته به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا آماده قضاوت در‌این مسابقه نبودند، اما به چه دلیل تیم استقلال بعد از آن مسابقه سخت و نفس‌گیر در عربستان باید به مصاف استیل آذین می‌رفت اما داوران ما چنین شرایطی را نداشتند ؟

‌۳ - وجدان‌های بیدار و منصف مظلومیت و شایستگی تیم استقلال را مشاهده کردند! و تشویق بازیکنان ‌این تیم در پایان مسابقه توسط هواداران گواه‌ این موضوع بود‌. پیشنهاد می‌شود که کارشناسان داوری از‌ این پس به جای بررسی صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیز به جریان و مدیریت کلی یک مسابقه توسط برخی داوران بپردازند! می‌گویند که یک پنالتی صحیح به نفع تیم استقلال گرفته نشده است‌. می‌گویند که پنالتی تیم استیل آذین که منجر به گل شد‌، پنالتی نبود‌. همه ‌این اتفاق‌های مشکوک را به حساب هزینه‌هایی می‌گذاریم که فوتبال پاک به آن نیاز دارد‌. وجدا‌ن‌های بیدار فوتبال‌ ایران همچنان ‌ایستاده‌اند و روزی خواهد رسید که باز هم به خاطر برخی خنده‌ها در صحنه بین‌المللی اشک بریزیم!