استقلال 3 امتیازشیرین درجده گرفت

تیم فوتبال استقلال تهران در اولین دیدار در لیگ قهرمانان آسیا در برابر حریف عربستانی به برتری دست یافت.

این دیدار از گروه A و از ساعت ۲۰ و۵۰ دقیقه سه شنبه شب به وقت تهران در ورزشگاه ملک عبدالله جده و در حضور حدود ۸ هزار تماشاگر آغاز شد.

ناکایاما هیروشی از ژاپن قضاوت این دیدار را بر عهده داشت. وی به محمد محمدی از استقلال و جاسم از الاهلی کارت زرد نشان داد.

گل‌های تیم استقلال در این دیدار توسط فرهاد مجیدی در دقایق ۱۱ و ۷۴ به ثمر رسید و الصرفی در دقیقه ۸۶ تک گل تیم الاهلی را وارد دروازه استقلال کرد. مجیدی در نیمه دوم یک گل دیگر وارد دروازه الاهلی عربستان کرد که داور به اشتباه این گل را مردود اعلام کرد. محمد محمدی در نیمه دوم مثل نیمه اول درون دروازه استقلال درخشید و در دقیقه ۶۷ موفق شد یک ضربه پنالتی را از مارسینیو بازیکن برزیلی الاهلی مهار کند. در دقایق ابتدایی اگر چه بازیکنان الاهلی چند موقعیت مناسب را بر روی دروازه ایجاد کردند، اما این استقلال بود که در دقیقه دهم بازی گل اول را به ثمر رساند. فابیو جان واریو در این دقیقه با یک ارسال دقیق توپ را برای فرهاد مجیدی آماده کرد تا ضربه سر او در میان غفلت مدافعان الاهلی در زاویه مخالف درون دروازه قرار گیرد. بعد از این گل سعودی‌ها به خود آمدند و حملات خطرناکی را روی دروازه ایجاد کردند که مهم‌ترین آنها حدود دقیقه ۲۰ بازی بود که با واکنش عالی محمد محمدی به هدر رفت. در نهایت جریان بازی به گونه‌ای پیش رفت که استقلال با گل فرهاد مجیدی در نیمه اول به پیروزی برسد. آبی‌پوشان تهرانی در نیمه دوم یک بازی کاملا منطقی را ارائه دادند. اگر چه سفیدپوشان الاهلی موقعیت‌های زیادی را تدارک دیده و حتی با دستور داور صاحب یک پنالتی شدند؛ اما درخشش محمد محمدی از یک سو و تجربه و آمادگی بالای فرهاد مجیدی از سوی دیگر باعث شد تا استقلال علاوه بر دفع موقعیت‌های حریف برای بار دوم به گل دست‌یابد. گل دوم استقلال بر روی جایگیری فرهاد مجیدی و ارسال زیبای خسرو حیدری رقم خورد. خسرو حیدری از جناح راست نفوذ خوبی داشت و ارسال دقیق او این فرصت را برای کاپیتان آبی‌پوشان ایجاد کرد تا با ضربه سر دومین گل استقلال را به ثمر برساند. بعد از این گل، بازیکنان الاهلی روی دروازه‌ محمدی، حملاتی را تدارک دیدند که در دقیقه ۴۰ نیمه دوم، یکی از آنها نتیجه داد. ارسال محمد مسعد باعث شد تا حسین راهب تک گل تیم میزبان را به ثمر برساند. بعد از این گل و در دقایق باقی‌مانده سفیدپوشان الاهلی که امیدوار شده بودند، بر شدت حملات خود افزودند؛ اما در نهایت با دمیدن سوت داور ژاپنی به نشان پایان مسابقه این نماینده کشور ما بود که در کشور عربستان به یک پیروزی قاطع دست یافت.