تیم بسکتبال ممفیس دیروز در حضور بازیکن ایرانی خود مقابل نیوجرسی به برتری رسید. بامداد دیروز در ادامه مسابقات لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا تیم ممفیس گریزلیز برابر نیوجرسی نتس به میدان رفت و موفق شد حریف خود را با نتیجه ۱۰۴ بر ۹۴ از پیش رو برداشته و بیست و هشتمین برد خود را جشن بگیرد. حامد حدادی، ملی‌پوش ایرانی ممفیس در این روز برخلاف دیدارهای گذشته که نیمکت نشین بود، ۱۵ دقیقه‌ برای تیم خود به میدان رفت و موفق شد ۲ امتیاز و ۶ ریباند را برای ممفیس کسب کند. رودی گای در این دیدار با تصاحب ۲۹ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد.

احتمال راه‌اندازی فدراسیون «تاش»

فدراسیون‌های تیروکمان، اسب سواری و شنا قصد دارند با هماهنگی سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک فدراسیونی به نام «تاش» را برای توجه ویژه‌تر به رشته‌های ورزشی مورد تاکید اسلام راه‌اندازی کنند. آنها قصد دارند از سال آینده مسابقات سه‌گانه این رشته‌ها را به صورت فصلی برگزار کنند. مسوولان برگزاری مسابقات سه‌گانه تیروکمان، اسب سواری و شنا بنا دارند با رایزنی با سازمان ورزشی کشورهای اسلامی، آنها را برای راه‌اندازی این فدراسیون ترغیب کنند.

نتیجه ۲۰ تست دوپینگ منفی اعلام شد

پزشکان و متخصصان آزمایشگاه کلن آلمان نتیجه آنالیز انجام شده روی نمونه‎گیری به عمل آمده از ۲۰ ورزشکار ایران در ۴ رشته را منفی اعلام کردند. نتایج منفی اعلام شده مربوط به رشته‎های والیبال (۴ نمونه)، کشتی (۸ نمونه)، اسکی (۵ نمونه) و شمشیربازی (۳ نمونه) است. به غیر از تست دوپینگ شمشیربازان که مربوط به رقابت‎های جهانی کلاس A کیش است، نمونه‎گیری رشته‏های والیبال، کشتی و اسکی در چارچوب رقابت‎های باشگاهی از ورزشکاران به عمل آمد. افسران نادو همچنین روز یکشنبه در پایان دیدار تیم‎های مهرام و صبامهر در مرحله پلی‏آف رقابت‎های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور از دو بازیکن هر یک از این تیم‎ها تست دوپینگ گرفتند.

قضاوت ۲ داور ایرانی در دیویس کاپ

از سوی فدراسیون‌ جهانی تنیس ۲ داور بین‌المللی تنیس ایران برای قضاوت در رقابت‌های جام دیویس در سال ۲۰۱۰ دعوت شدند. از گروه ۱ منطقه آمریکا دیدار ۲ تیم کلمبیا و کانادا به قضاوت علی نیلی داور دارای نشان طلای فدراسیون جهانی تنیس در بوگاتای کلمبیا برگزار خواهد شد. دیدار تیم‌های چین و ازبکستان، از گروه ۱ منطقه آسیا و اقیانوسیه در گوانجوی چین را هم علی کاتبی داور دارای نشان نقره از فدراسیون جهانی تنیس، قضاوت می‌کند. مسابقات جام دیویس درسال ۲۰۱۰ در گروه‌های یک و دو در مناطق مختلف جهان به صورت همزمان از ۱۴ اسفند به مدت سه روز برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون جهانی بوکس به ایران نمی‌آید

رییس فدراسیون جهانی بوکس که قرار بود میهمان ویژه مسابقات قهرمانی جوانان آسیا باشد، به ایران نمی‌آید. دکتر وو که تمایل خود را برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعلام کرده بود به دلیل حضور در نشست لوزان سوئیس نمی‌تواند راهی ایران شود.