پایان مقاومت مهابادی

پرسپولیس در یک نمایش حسابگرانه با دو گل حریف شیرازی را شکست داد و با ۴۶ امتیاز در پله سوم جدول قرار گرفت. مقاومت نیز در ادامه ناکامی‌ها با ۳۲ امتیاز در انتظار سایر نتایج بعدی ماند. هواداران تیم مقاومت سپاسی که از نتایج هفته‌های اخیر تیم خود ناراحت هستند در دقیقه ۸۷ در حالی که مقاومت ۲ بر صفر عقب بود، غلامحسین پیروانی، سرمربی اسبق تیم مقاومت را مورد تشویق قرار دادند.

گل‌ها: محسن خلیلی(۲۰)، تیاگو(۴۵) برای پرسپولیس و موسوی(۱+۹۰) برای مقاومت ورزشگاه حافظیه شیراز، تماشاگر ۲۰هزارنفر

داور: یدالله جهان‌بازی

اخطار: منصوری، حیدری، شکوری (پرسپولیس)، کوهنورد(مقاومت)

مقاومت: محمد امین صنایعی، میرهانی‌هاشمی، صادق کرمی، شهرام گودرزی(۵۹ محمدمهدی نظری،۸۱ ایمان موسوی)، سعید چاه‌جویی، سیامک کوهنورد، علی‌محمد دهقان، امین متوسل‌زاده، محمدرضا ایران‌پوریان، مهرداد کریمیان (۷۲- محمدرضا پورمحمد)، علی ممبینی

سرمربی: داود مهابادی

پرسپولیس: میثاق معمارزاده، سپهر حیدری، علیرضا محمد، شیث رضایی، محمد منصوری (۴۶ مجتبی زارعی)، ابراهیم شکوری، تیاگو(۷۹ آقازمانی)، عادل کلاه‌کج، کریم باقری، محسن خلیلی،‌هادی نوروزی(۶۹ اشپیتیم آرفی)

سرمربی: علی دایی

شرح بازی: پرسپولیس علی دایی، در ادامه نمایش‌های موفق در لیگ این‌بار مقاومت سپاسی را قربانی کرد که در سال‌های گذشته با غلام پیروانی همیشه موی دماغ پرسپولیس بود. این تیم شیرازی، اما امروز نه روی دور شانس بود و نه از برش لازم برای پیروزی بهره می‌برد. در مقابل پرسپولیس که بازی با حساب‌گری را آموخته با کنترل بازی، روی دو شوت از راه دور در همان نیمه اول تکلیف بازی را یکسره کرد و در نیمه دوم با یک نمایش تاخیری به نتیجه لازم رسید. بهترین اتفاق برای این تیم، بازگشت محسن خلیلی است که امروز می‌توانست دو گل دیگر هم به ثمر برساند. دو ضربه‌ای که امین صنایعی آن را دفع کرد و اجازه نداد شکست تیمش سنگین‌تر شود. قرمزها حالا تیم سوم لیگ‌اند و در انتظار لغزش بالای دستی‌های اصفهانی؛ گرچه علی دایی بیش از شادی از برد باید نگران لغزش‌های گاه و بی‌گاه‌های پرسپولیس در قلب خط دفاعی باشد.

شرح گل:

۱ـ صفر(پرسپولیس): خلیلی یک ضربه کاشته را از فاصله ۲۵متری به زیبایی هر چه تمام‌تر به گوشه چپ دروازه‌ مقاومت زد و گل خود را با دویدن به سمت هواداران قرمز پشت نیمکت پرسپولیس جشن گرفت.

۲ـ صفر(پرسپولیس): تیاگو‌هافبک دفاعی پرسپولیس با شوتی از محوطه جریمه به راحتی گل دوم را به ثمر رساند.

۲ـ۱(مقاومت): ایمان موسوی در دقایق تلف شده از اشتباه معمارزاده استفاده کرد و با ضربه سری از محوطه شش قدم فاصله را کاهش داد.

بهترین بازیکن: میثاق معمارزاده دروازه‌بان پرسپولیس با چند واکنش نجات‌بخش، مهاجمان مقاومت را از گلزنی محروم کرد و نقش مهمی در کسب سه امتیاز این بازی برای پرسپولیس داشت. البته او روی گل مقاومت اشتباه داشت.

اتفاق ویژه: در میان بالا و پایین‌های این مسابقه پربرخورد، در نیمه دوم زمانی که معمارزاده برای سومین بار ضربه سر متوسل‌زاده را با پنجه به کرنر فرستاد، این مهاجم دوست‌داشتنی بعد از فریادی به علامت ناکامی سمت معمارزاده رفت و دروازه‌بان پرسپولیس را بابت نمایش خوبش مورد تشویق قرار داد.