داربی اصفهان، داربی قهرمانی لیگ

مسابقات فوتبال لیگ برتر پس از یازده روز تعطیلی از امروز با آغاز هفته بیست و هفتم از سر گرفته خواهد شد که بی‌شک حساس‌ترین بازی آن داربی اصفهان است که با توجه به موقعیت دو تیم در جدول می‌تواند مهمترین داربی لیگ باشد. این بازی به همراه دیدار تیم‌های استقلال تهران و مس کرمان امروز برگزار می‌شود و سایر مسابقات این هفته نیز جمعه در شهرهای مختلف انجام خواهد شد.

فولاد سپاهان - ذوب‌آهن؛ ورزشگاه فولادشهر اصفهان؛ ۱۴:۳۰

سپاهان با ۵۲ امتیازی که در پایان هفته بیست و هفتم این رقابت‌ها داشت با پیروزی در بازی معوقه از هفته بیستم برابر مقاومت با ۵۵ امتیاز استحکام بیشتری به موقعیتش در صدر جدول بخشید؛ آنها اکنون با اختلاف ۹ امتیاز نسبت به ذوب‌آهن که تیم دوم است تاحدود زیادی قهرمانی در این فصل برای زردپوشان اصفهانی مسجل کرده‌اند؛ چرا که این تیم اکنون در بهترین شرایط فنی‌اش قرار داشته و با تفاضل گل ۳۴ + رکورد قابل توجهی‌ برای سپاهان را در تاریخ این رقابت‌ها رقم زده است.

ذوب‌آهن اصفهان هم مانند دیگر تیم اصفهانی باید در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد که با توجه به رکود کیفی این تیم در هفته‌های گذشته و تاکید مربیانشان بر عدم جذب بازیکن جدید برای تقویت تیم، کار دشواری را در پیش خواهد داشت. ذوب‌آهن در اکثر مقاطع این فصل آهسته و پیوسته سعی در حفظ موقعیتش در تیم‌های رده‌ بالایی جدول داشته و معمولا در نوسانات مختلف همیشه دوم بوده است.

استقلال تهران - مس کرمان؛ ورزشگاه آزادی تهران؛ ۱۷:۱۰

شکست استقلال در داربی ۶۸ بی‌تردید هنوز بر روحیه بازیکنان و مربیان این تیم و البته کاهش استقبال هواداران آبی‌پوش از ادامه بازی‌های خانگی تاثیرگذار است. این تیم با ۴۰ امتیاز در حالی ۱۵ امتیاز از تیم امیر قلعه‌نویی عقب است که تنها هفت هفته دیگر به پایان رقابت‌ها باقی مانده و البته آنها هم باید در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان دست‌وپنجه نرم کنند. اولین بازی استقلال در این رقابت‌ها در عربستان برابر الاهلی جده خواهد بود.

مس کرمان چهارمین نماینده فوتبال ایران در مسابقات آسیایی که امسال بسیار دور از تصور ظاهر شد و بدبین‌ترین هوادار این تیم هم پیش‌بینی نمی‌کرد در پایان هفته بیست‌وششم مس جایگاهی بهتر از شانزدهم جدول را نداشته باشد، همچنان برای بقا در لیگ تلاش می‌کند. مس ۲۸ امتیاز دارد و پس از این مسابقه اولین‌بازیش در لیگ قهرمانان را در کرمان برابر الاهلی دبی برگزار می‌کند.

سایر بازی‌های این هفته جمعه برگزار خواهد شد که برنامه آن به این شرح است: مقاومت سپاسی - پرسپولیس؛ حافظیه شیراز؛ ۱۴:۳۰ * پیکان - استقلال اهواز راه‌آهن - پاس ملوان - استیل‌آذین سایپا - تراکتورسازی شاهین - صبا فولاد - ابومسلم