پیروانی: فدراسیون باید پاسخگوی لغو اردوی ترکیه باشد

اردوی تیم ملی فوتبال امید که قرار بود در اواخر بهمن‌ماه جاری در ترکیه برگزار شود، لغو شد.

این اردو که قرار بود از ۲۱ تا ۲۸ بهمن‌ماه در آنتالیای ترکیه برگزار شود به دلیل مشکلات مالی لغو شد. ظاهرا هزینه این اردو برای تیم ملی ۳۰ میلیون تومان بوده که به دلیل تامین نشدن آن از سوی فدراسیون فوتبال، این سفر لغو شده است.

در‌این رابطه امیرحسین پیروانی مربی تیم ملی امید به ایسنا گفت: بارها به مسوولان فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک گفته‌ایم نیاز مبرم تیم امید در حال حاضر تنها بازی تدارکاتی است. این اردو لغو شد و ما مجبوریم باز هم در داخل کشور بدون هیچ بازی تدارکاتی اردو بگذاریم. برخی تیم‌های لیگ برتر هم خود را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند و برخی هم در کورس رقابت در لیگ برتر هستند؛ ما هم که نمی‌توانیم برخی بازیکنان را دعوت نکنیم و تیم بدون تعدادی از بازیکنان اردو تشکیل دهد. این اردوی آماده‌سازی بین‌المللی می‌توانست برای تیم ملی امید خوب باشد، چرا که

قرار بود آنجا با تیم‌های ملی بوسنی و روسیه نیز دو بازی تدارکاتی انجام دهیم. البته مسوولان قول‌ داده‌اند که تا پایان سال اردو و بازی‌های تدارکاتی دیگری را جایگزین سفر ترکیه کنند. مربی تیم ملی امید اضافه کرد: اگر تعداد قابل توجهی از بازیکنان این تیم سرباز هستند به مربیان تیم ارتباطی ندارد و این مشکل فدراسیون است که مساله خروج آنها از کشور را حل کند و آنها باید جوابگوی این مسائل باشند. کادر فنی تیم امید از مدت‌ها قبل برنامه‌های اردویی و بازی‌های تدارکاتی داخلی و برون‌مرزی را به فدراسیون اعلام کرده است. همین الان با عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی مصیبت داریم و اگر تا آخر سال هم بازی نداشته باشیم دیگر وامصیبتا.

وی افزود: با وجود لغو این سفر تیم امید اردوی سه روزه‌ داخلی را از ۲۴ تا ۲۷ بهمن برگزار می‌کنیم و در اسفند‌ماه همچنین اردویی خواهیم داشت. پیروانی درباره تمدید قرارداد کادر فنی تیم امید با کمیته ملی المپیک، گفت: قرارداد ما اسفندماه امسال به پایان می‌رسد. در این رابطه دوشنبه جلسه خوبی را با بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار کردیم و وی قول‌ داده تا با بررسی شرایط مقدمات تداوم همکاری کادر فنی تیم امید با کمیته المپیک را فراهم سازد.

کفاشیان: هنوز اردوی تیم امید لغو نشده است

به‌رغم لغو اردوی تیم فوتبال امید در ترکیه، رییس فدراسیون فوتبال از انجام پیگیری‌ها برای میسر شدن این اردو خبر داد.

علی کفاشیان در این خصوص گفت: این اردو هنوز لغو نشده است و ما سرپرست تیم امید (محمد فنایی) را مامور کردیم تا مشکلات مختلف از جمله مساله سربازی برخی بازیکنان این تیم را پیگیری کرده تا بتوانیم تیم را به این اردو بفرستیم.

وی افزود: به هیچ وجه مسائل مالی در لغو احتمالی اردوی ترکیه دخیل نیست و ما می‌دانیم که بهترین زمان برای برگزاری اردوی تیم امید دهه سوم بهمن ماه است.