۹۰دقیقه علیه تساوی
دیگر نه هواداران دو تیم و نه بازیکنان حوصله کسب مساوی را دارند و نه اینکه شرایط جدول به آنها اجازه می‌دهد که به نتیجه‌ای غیر از پیروزی فکر کنند.

کسب ۶تساوی پیاپی یک به یک حوصله همه را سر برده، اما شاید همین مساله‌ به ملاحظه‌کاری‌های بازیکنان و کادر فنی دو تیم اضافه کند. هیچ کدام از این دو تیم نمی‌خواهند قافیه را به حریف ببازند که اگر برای هر یک شکستی حاصل شود، شاید این مساله‌ تا سال‌های سال در کری‌های هواداران بماند.
دربی شصت و هشتم می‌تواند حکم ورود یکی از سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا باشد و البته تمام شدن دیگری. استقلال و پرسپولیس در جدول رده بندی پا‌به‌پای هم حرکت می‌کنند، با امتیاز برابر ولی تفاضل بهتری در کارنامه استقلال ثبت شده است. در جدول تارخ لیگ برتر هم دو تیم با یک فاصله یازده امتیازی‌روی پله‌های اول و دوم قرار دارند و‌این بازی می‌تواند حکم به بیشتر یا کمتر شدن ‌این اختلاف بدهد.

هشدار جدی کمیته‌ انضباطی پیش از داربی
مجتبی شریفی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت‌: با توجه به اهمیت و اولویت اخلاق به نفع فرهنگ و اخلاق دینی متخلفان اعم از بازیکنان، مربیان، سرپرستان و دیگر دست‌اندرکاران مشمول محرومیت جدی یا حتی حذف از فوتبال خواهند شد. ضمن اینکه برای آخرین بار به همه اهالی فوتبال تذکر جدی می‌دهیم که اظهارنظر، مصاحبه و نیز درگیری و اهانت برای آنها حذف از فوتبال را به همراه خواهد داشت. شریفی در پاسخ به این سوال که رای کمیته انضباطی در روز دوشنبه آینده مربوط به چه کسانی خواهد بود، گفت: این آرا درباره متخلفان بازی سپاهان و صبا، دیدارهای روز سه‌شنبه و چهارشنبه و به ویژه داربی خواهد بود.

عملکرد استقلال در آزادی
8 پیروزی/5 مساوی/3 شکست/28 گل زده/20 گل خورده/میانگین هر بازی 81/1 امتیاز خارج از خانه/تیم ششم جدول بازی‌های خانگی.

عملکرد پرسپولیس در آزادی
۸ پیروزی/۶ مساوی/ ۲ شکست/۲۵ گل زده/۱۶ گل خورده/ میانگین هر بازی ۸۸/۱ امتیاز در خانه/تیم پنجم جدول بازی‌های خانگی.

علی دایی روبه‌روی صمد مرفاوی، مردانی که در لیگ ششم هم با یکدیگر کورس گذاشته بودند، آن سال برای قهرمان شدن و امسال برای تثبیت جایگاه شان روی پله سوم و کسب مجوز ورود به لیگ قهرمانان آسیا. مرفاوی در استقلال خوب استارت زد اما در میانه‌های راه مسیری پر از سکته را پشت سر گذاشت و وقتی طی سه هفته متوالی در آزادی نتوانست پیروز شود، با یک اولتیماتوم دو هفته‌ای روبه‌رو شد و تا یک قدمی ‌اخراج هم پیش رفت، اما بازیکنانش در بازی با استیل آذین برای او سنگ تمام گذاشتند تا او در استقلال ماندگار شود.علی دایی اما برعکس مرفاوی در استارت دچار مشکل شد، مساوی با ذوب آهن آن هم با اقبالی بلند و سپس شکست خرد کننده یک‌به‌چهار مقابل شاهین، ولی طی دو هفته قبلی دو پیروزی مقابل راه آهن و پیکان او را دوباره به مسیر اصلی برگرداند و حالا او با کسب ۷ امتیاز در ۴ بازی بیلان کاری خوبی از خودش به جا گذاشته است.

نوستالژی


مهدی شیری و میثم بائو تنها مردان زمین هستند که سابقه پوشیدن پیراهن حریف را در کارنامه دارند. میثم بائو در لیگ ششم مرد همه کاره و بهترین گلزن استقلال مرفاوی بود و مهدی شیری در استقلال لیگ چهارم بیشتر یک مرد روی نیمکت، اما نوستالژی یعنی رسیدن کیانوش رحمتی و علی دایی به هم، یعنی‌اینکه خسرو حیدری روبه‌روی علی دایی بازی می‌کند تا نشان دهد دایی در تیم ملی چه راحت حق او را خورده است، اما نوستالژی اصلی به لیگ ششم باز می‌گردد، دایی و مرفاوی مردان اصلی کورس قهرمان بودند، اما‌ این سایپا بود که هر دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت، آن هم در شرایطی که استقلال در هر دو بازی گل اول را زده بود. محسن خلیلی در آن زمان 4 گل از 5 گل سایپا را به ثمر رساند. دایی مربی هیچگاه به استقلال نباخته است و سه برد و یک مساوی دارد.

دوئـــل


جلال اکبری کار خیلی خیلی سختی مقابل خسرو حیدری خواهد داشت، ولی حیدری هم باید بداند که در حضور هوار ملا محمد نباید بی‌گدار به آب بزند. زوج هوار و اکبری روبه‌روی حیدری و جان واریو نبرد سخت ولی زیبایی را خواهند داشت. نبرد رحمتی با باقری و کاظمی‌با بادامکی هم جالب خواهد بود، اما دو نبرد کلیدی بازی رخ در رخ شدن مجیدی است با شیث رضایی در یک سوم دفاعی پرسپولیس و جنگ خلیلی با منتظری در یک سوم دفاعی استقلال.

ستـــاره


در ترکیب پرسپولیس باید به چند نفری اشاره کرد، اول شیث رضایی که هم مدافع خوبی است و هم دروازه بانی قابل! حسین بادامکی به خوبی نبض میانه میدان را در اختیار خواهد داشت. محسن خلیلی همیشه مقابل استقلال گلزنی بالفطره بوده و کریم باقری هم در هر حالتی کریم باقری است، پیرمردی که بارها ثابت کرده دود از کنده بلند می‌شود. در استقلال اما باید اول به خسرو حیدری اشاره کرد، همه تیم‌های لیگ برتری از قدرت جناح راست استقلال آگاهی دارند؛ ولی هرگز نتوانستند راه مقابله کامل با آن را پیاده کنند. فرهاد مجیدی در تیم مرفاوی یک ستاره انکار‌ناپذیر است، البته قبل از زدن ضربه آخر!