نمایش قدرت تیم دایی

گرچه حمید درخشان عقیده داشت که پیکان به اشتباهات فردی نیمه اولش باخت. اما پرسپولیس در این مسابقه تیم بهتری بود و آنها توانستند با کسب یک برد خوب در خانه حریف خود را به دربی برسانند. پرسپولیس با این نتیجه در رده سوم جدول قرار گرفت و فاصله خود را با سپاهان ۹امتیاز کاهش داد.

گل‌ها: معمار (۱۰-گل به خودی)، باقری(۴۵) و خلیلی (۷۵) برای پرسپولیس، عسگری (۶۰) برای پیکان

ورزشگاه شهیدرجایی قزوین، تماشاچی ۱۰ هزارنفر

داور: خداداد افشاریان اخطار: سلمانی، تاجیک، عسگری، رزاقی‌راد(پیکان)، محمد، باقری و بادامکی(پرسپولیس)

پرسپولیس: علیرضا حقیقی، سپهر حیدری، شیث رضایی، علیرضا محمد، جلال اکبری(۷۶ ابراهیم شکوری)، عادل کلاه‌کج، کریم باقری، حسین بادامکی، محسن خلیلی، حوارملامحمد (۸۶ محمد منصوری)، هادی نوروزی (۶۵ مجتبی زارع)

سرمربی: علی دایی

پیکان: مسعود غلامعلی‌زاد، حسین معمار(۵۵ علی سلمانی)، سعید لطفی، مهدی تاجیک، حمید هدایتی، محمود پوراسدالله، سعیددقیقی، روح‌الله عطایی (۷۷ امیر میربزرگی)، محمدرضا طهاسبی، مجید خدابنده‌لو (۵۵ جهانگیر عسگری)، ایمان رزاقی‌راد

سرمربی: حمید درخشان

شرح بازی‌: گل زود هنگام پرسپولیس روی اشتباه فردی بازیکنان پیکان درست برخلاف تصور اولیه بود در شرایطی که تصور عمومی بر این بود که سرمای قزوین و برف از گرمای بازی خواهد کاست، اما پرسپولیس بسیار با اشتها مسابقه را آغاز کرد و با حفظ دامنه حملات یک برد پرگل را جشن گرفتند. این پیروزی سه گل در خانه حریف در شرایطی به دست آمده که به ندرت به یاد می‌آوریم این تیم حتی در ورزشگاه آزادی مسابقه‌ای را با این اختلاف به سود خود تمام کرده باشد. آنها در این بازی شبیه سرمربی خود بودند؛ با انگیزه، پرتلاش و نسبتا‌ تهاجمی گرچه ضعف‌های دفاعی آنها و مشکلشان به هنگام مواجه شدن با مهاجم‌های سریع همچنان مشهود است.

شرح گل:

صفرـ۱ پرسپولیس: کرنر عادل کلاه‌کج از سمت چپ روی تیر یک آمد که دفع ناقص غلامعلی‌زاد و دفع توپ معمار، پرسپولیس را خوش‌اقبالانه صاحب گل اول بازی کرد.

صفرـ۲پرسپولیس: شوت بلند علیرضا حقیقی در پشت محوطه جریمه پیکان فرود آمد که اشتباه دو مدافع این تیم توپ را به باقری رساند و او با دو، سه قدم پیشرویی در محوطه جریمه توپ را به زاویه مخالف زد و لحظاتی قبل از پایان نیمه اول پرسپولیس را با دو گل پیش انداخت.

۱ـ۲ پیکان:‌ جهانگیر عسگری لحظاتی پس از ورود با ضربه‌ای محکم از پشت محوطه جریمه دروازه حقیقی را باز کرد روی این گل ضعف حقیقی مشهود بود.

۱ـ۳ پرسپولیس: نفوذ تند و تیز مجتبی زارعی و پاس عرضی او به محسن خلیلی رسید و او از پشت محوطه ۶ قدم با پای راست دروازه پیکان را برای سومین بار باز کرد.

اتفاق ویژه: در دقیقه ۸۵ جهانگیر عسگری در محوطه جریمه صاحب توپ شد و که مدافعان پرسپولیس او را درو کردند. با این حال خداداد افشاریان او را به دلیل تمارض با یک کارت زرد جریمه کرد. اگر این صحنه پنالتی تشخیص داده می‌شد پرسپولیس کار سختی برای پیروزی داشت.

بهترین بازیکن: شاید نتوان یک بازیکن را به عنوان بهترین انتخاب کرد، اما از بین خوب‌های پرسپولیس عادل کلاه‌کج، محسن خلیلی و شیث رضایی نمایش بهتری نسبت به سایرین داشتند؛ ضمن اینکه مجتبی زارعی به محض ورود به زمین تاثیر خود را در بازی گذاشت.