تساوی با پرسپولیس قبل از داربی

استقلال و پرسپولیس با دو پیروزی مشابه ۳ بر یک قبل از داربی در شرایطی کاملا مشابه قرار گرفتند‌. این شاید نقطه ای باشد برای آنکه این مسابقه طلسم شده به تساوی منجر نشود. آبی‌ها در طول بازی نمایش دلپذیری ارائه دادند و یک پنالتی توسط رحمتی از دست رفت.

گل‌ها: مومونی ( ۲- گل به خودی) و فرهاد مجیدی (۷۹)،برهانی (۹۰+۴) برای استقلال ضیغمی‌( ۶۷) برای ابومسلم

داور: سعید بخشی‌زاده

اخطارها: علی حقدوست‌، اشکان نامداری و رجب‌زاده (ابومسلم) کیانوش رحمتی (‌استقلال)

ابومسلم: اشکان نامداری، عبدالجبارمومونی (۴۷- جوادضیغمی)، مجتبی سرآسیابی، میثم حاجیان، سعید خانی، داود دانش دوست (۸۴- جراردوسانتوز)، علی حقدوست ( ۴۰- محمدحسن رجب‌زاده)، رضا ناصحی، یونس شاکری، داود سیدعباسی و فرشاد بهادرانی

سرمربی: پرویز مظلومی‌

استقلال: وحید طالب لو، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده،‌هادی شکوری، مهدی امیرآبادی، خسرو حیدری، کیانوش رحمتی، محسن یوسفی (۵۸- سیدمهدی سید صالحی)، فابیو جان واریو (۸۱- آرش برهانی)، فرهاد مجیدی (۸۷- رینالدو) و سیاوش اکبرپور

سرمربی: صمد مرفاوی

شرح بازی: در نیمه اول گل دقایق ابتدایی استقلال باعث شد تا عطش این تیم برای پیروزی تا حدود زیادی فروکش کند. هر چند گه گاه حرکت‌های همیشگی خسرو حیدری از راست موقعیت‌های خوبی برای این تیم به‌وجود می‌آورد. بیشتر زمان بازی در نیمه اول در میانه میدان جریان داشت و بیشتر هم تحت تاثیر پاس‌های اشتباهی بود که بازیکنان دو تیم به بازیکنان حریف می‌دادند. نیمه دوم با هدر رفتن ضربه پنالتی استقلال توسط کیانوش رحمتی آغاز شد و این اتفاق باعث شد تا بازیکنان ابومسلم جلو کشیده و روی اشتباه خط دفاع استقلال در جایگیری گل مساوی را به ثمر برسانند؛ اما حضور سیدصالحی یک بار دیگر اثرخود را گذاشت و او که در بازی با استیل آذین گل زده بود در این بازی پاس گل داد. در دقایق پایانی بازی هم ابومسلم به قصد جبران یک گل عقب ماندگی دست به حمله زد که درپایان با یک ضدحمله غافلگیر شد.

شرح گل‌ها:

یک - صفر (استقلال): پاس عمقی‌هادی شکوری با ارسال خسرو حیدری و ضربه اشتباه مومونی وارد دروازه شد. ( دقیقه ۲)

یک- یک: ارسال داود سیدعباسی از راست پشت سر همه مدافعان استقلال به ضیغمی‌تازه وارد رسید تا او با ضربه سر بازی را به تساوی بکشاند. (‌دقیقه۶۷)

۲ - یک (‌استقلال): پاس عالی خسروحیدری با ضربه مهدی سیدصالحی به فرهاد مجیدی رسید تا او گل دوم استقلال را به ثمر برساند. (دقیقه ۷۹)

۳ - یک (‌استقلال): اشتباه مجتبی سرآسیابی پشت محوطه جریمه استقلال با فرار آرش برهانی توام شد‌، برهانی پس جا گذاشتن سیدعباسی و نامداری گل سوم استقلال را به ثمر رساند. (‌دقیقه۹۲)

اتفاق ویژه: دقیقه ۴۷ با خطای اشکان نامداری بر روی فرهاد مجیدی استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما کیانوش رحمتی دومین پنالتی این فصل استقلال را به بیرون زد.

بهترین بازیکن: فرهاد مجیدی در این بازی همه کار کرد. هم گل زد، هم پنالتی گرفت وهم بازیکن حریف را وادار به زدن گل به خودی کرد. سه امتیاز این بازی را می‌توان تمام و کمال به نام او نوشت.