آخرین دیدار باقیمانده از رقابت‌های هفته بیست و یکم سری آ، با برگزاری داربی حساس شهر میلان به پایان رسید و شاگردان مورینیو توانستند در دیداری پربرخورد و جذاب، با برتری صفر-۲ مقابل میلان به برتری دست پیدا کنند. ‌اینتر با برتری در‌این دیدار توانست تا صدرنشینی اش در جدول رقابت‌های سری آ را بیش از پیش مسجل کند و فاصله دو تیم در صدر جدول به ۹ امتیاز رسید.‌این دیدار از ابتدا با برخوردهای فیزیکی متعددی آغاز شد و کارت زرد دقیقه ۳ بکام، خبر از دیدار پربرخوردی می داد. اولین گل‌این دیدار در دقیقه ۱۰ از راه رسید و دیه‌گو میلیتوی آرژانتینی توانست اولین گل «نرآتزوری» را با ضربه‌ای تماشایی به ثمر برساند. گلی که میلانی‌ها عقیده داشتند با خطای هند میلیتو فاقد ارزش است، اما رای داور به سود‌اینتر بود. در دقایق میانی نیمه اول داور به لوسیو کارت زردی نشان داد و وزلی اسنایدر، برسر همین موضوع به شدت به نحوه قضاوت داور مسابقه اعتراض کرد که‌این اعتراض‌ها منجر به اخراج ستاره هلندی از زمین مسابقه شد.

نیمه اول با همین نتیجه پایان یافت تا در دقیقه ۶۵‌‌این دیدار، پاندف بعد از‌اینکه تیر دروازه میلان را لرزاند، از روی ضربه‌ایستگاهی برای دومین بار، دروازه روسونری را باز کرد تا نتیجه‌ای عجیب رقم بخورد. از‌این لحظه به بعد‌این میلان بود که با حملات احساسی موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف ‌ایجاد کرد، اما مدافعان اینتر و سزار دروازه‌بان ‌این تیم عالی بودند. بازی با برتری نسبی میلان ادامه داشت تا‌اینکه در دقیقه ۹۰، لوسیو، ستاره برزیلی‌اینتر در محوطه جریمه، با دست توپی را متوقف کرد تا علاوه بر دریافت کارت زرد دوم و در پی آن کارت قرمز، ضربه پنالتی را به تیم حریف هدیه کند. رونالدینیو، پشت‌این ضربه پنالتی قرار گرفت، ولی ژولیو سزار توانست ضربه هموطنش را مهار کند تا‌ اینتر با اقتدار تمام ودر حالی که یک نیمه را ده نفره بازی می‌کرد، با برتری صفر-۲ از سد «روسونری» عبور کند و هواداران آبی پوش را به اوج دیوانگی برساند. به‌این ترتیب و درپایان دیدارهای هفته بیست و یکم سری آ،‌‌اینتر توانست با کسب ۴۹ امتیاز از ۲۱ دیدار صدرنشین مقتدر‌این رقابت‌ها لقب بگیرد و میلان با انجام ۲۰ دیدار و کسب ۴۰ امتیاز همچنان در جایگاه دوم قرار گرفت. رم و ناپولی نیز هرکدام با انجام ۲۱ دیدار و ۳۸ و ۳۷ امتیاز در رده‌های بعدی جدول قرار گرفته‌اند.

مورینیو: با هفت بازیکن هم میلان را می بردیم

حرکات عجیب و غریب ژوزه مورینیو در پایان این بازی و تشویق هواداران‌اینتر به فریاد زدن و البته شادی‌های کمتر دیده شده او در کنار خط نشان می‌داد که آقای خاص چقدر روی‌این بازی برای تثبیت خود در فوتبال‌ایتالیا حساب کرده است.

او که به نظر تیمش کمترین بخت را برای پیروزی در‌این بازی داشت با نتیجه قاطع میدان را ترک کرد. مورینیو که با جملات فیلسوفانه اش نیز مشهور است در پایان مسابقه ضمن احترام به حریف، تحقیر نصفه نیمه‌ای هم به زبان آورد. او می‌گوید: «ما تمام کارهایی را که لازم بود در‌این بازی انجام دادیم و شاید تنها در شرایطی می‌باختیم که شش نفره می‌شدیم، چرا که به نظر من ما حتی با ۷ بازیکن نیز می‌توانستیم پیروز‌این میدان باشیم.»