داربی کوچک، ضامن بقای مرفاوی

عکس: رضا سعیدی‌پور

گل‌ها: سیدصالحی(۷۲)،منتظری(۷۶) استقلال

ورزشگاه آزادی، تماشاچی ۴۰ هزارنفر

داور: محسن ترکی اخطار: امیرآبادی، کاظمی(استقلال)

استقلال: وحید طالب‌لو، حنیف عمران‌زاده، مهدی امیرآبادی، پژمان منتظری،‌هادی شکوری،‌ خسرو حیدری، کیانوش رحمتی(۵۳ مهدی سیدصالحی)، حسین کاظمی، فابیو جان‌واریو، فرهاد مجیدی(۹۰ امیرحسین صادقی)، سیاوش اکبرپور(۸۰ محسن یوسفی)

سرمربی: صمد مرفاوی

استیل آذین: حمید نشاط‌جو،‌ علیرضا واحدی نیکبخت، مهدی محمدی، علی عشوری‌زاد(۳۱ میثم خسروی)، حامد کاویانپور، محمدرضا مهدوی(۶۰ امیر شرفی)، امیر شاپورزاده(۷۵ چاووشی)، حسین کعبی، علی کریمی،

رضا نوروزی

سرمربی:‌ حمید استیلی

شرح بازی:

صمد مرفاوی در تمام مسابقه از روی نیمکت جنب نخورد،‌ مگر لحظه‌ای که سیدصالحی با ضربه سر، گل اول استقلال را به ثمر رساند. صمد بعد از بغل کردن او به کاپیتان تیمش اشاره کرد که فقط با سه مدافع، به دفاع کردن ادامه بدهند. این استراتژی استقلال در بازی مقابل استیل آذین بود که دوباره یکی از ضعیف‌ترین مسابقات فصلش را به نمایش گذاشت. این تیم با وجود همه ستارگان ملی و پرسپولیسی، بخصوص در نیمه دوم تسلیم محض استقلال بود که می‌توانست گل‌های دیگری را هم به ثمر برساند.

در بین بازیکنان استیل، بازی ضعیف کریمی و نیکبخت بیش از همه به چشم آمد و این در حالی بود که استقلال با حیدری،‌مجیدی، اکبرپور و البته حسین کاظمی بعد از مدت‌ها فوق‌العاده کار کرد. این برد با ارزش،‌ هدیه‌ای به صمد مرفاوی بود که گرچه از حضور پررنگ مجید نامجومطلق کنار خط زیاد راضی نیست، اما بعد از مدت‌ها مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت و این برای او دستاورد کمی نیست. استقلال با این برد ۳۷ امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد،‌این در حالی است که استیل آذین با دو رده سقوط،‌ حالا تیم پنجم

جدول است.

شرح گل:

۱ـ صفر(استقلال): سانتر حسین کاظمی در نقطه کور استیل آذین و پاس فوق‌العاده اکبرپور به سیدصالحی او را در موقعیت تک به تک با نشاط‌جو قرار داد و وی با ضربه سر توپ را وارد دروازه استیل آذین کرد.

۲ـ صفر(استقلال): خطای بی‌مورد میثم خسروی پشت محوطه جریمه یک ضربه کاشته را نصیب استقلال کرد و پاس جان‌واریو به خسرو حیدری و سانتر سریع او، پژمان منتظری را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم بدون مزاحم کار را تمام کرد.

بهترین بازیکن: سیاوش اکبرپور با یک قیچی تماشایی، موج تهاجمی استقلال را باعث شد. او پاس گل او را هم داد تا در کنار فرهاد مجیدی موثرترین بازیکن زمین باشد. او در این بازی نشان داد که چه کیفیت‌های ویژه‌ای دارد.