سلاطین پارسی فوتسال

سایت معتبر فوتسال پلانت که هر ساله بهترین‌های فوتسال دنیا را انتخاب می‌کند اعلام کرد که حسین شمس به عنوان بهترین سرمربی فوتسال جهان در سال ۲۰۰۹ انتخاب شد.

در توضیح این سایت در انتخاب حسین شمس به عنوان برترین مربی فوتسال دنیا آمده است: اگر فکر می‌کنید که برای «پادشاه آسیا» همه چیز آسان است بهتر است از ژوراندیرو سرمربی برزیلی که نخستین ناکامی فوتسال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تجربه کرد سوال کنید.

از زمانی که حسین شمس به عنوان سرمربی تیم ایران انتخاب شد او ایده‌های جدیدی را به وجود آورد و وضعیت فوتسال ایران را به ثبات رساند. همچنین او امیدواری‌های زیادی را در سطح جهانی به وجود آورد.

در گذشته فوتسال ایران عمدتا از بازی رضا حیدریان و وحید شمسایی تشکیل می‌شد. اما امروز و در سال ۲۰۰۹ همه چیز تغییر کرده است. تیم فوتسال ایران با حسین شمس امروزه توانایی بازی در بالاترین سطح استاندارد را دارد.

نظری، طاهری، کشاورز، تیکدری‌نژاد، لطیفی و سایر هم‌بازی‌هایشان تیم متحولی را ایجاد کردند. اکنون ما می‌توانیم از یک تیم صحبت کنیم تا گروهی از بازیکنان که به استعدادهای فردی‌شان متکی بودند و این انقلاب پارسی است.

بسیاری از نکات ویژه باعث شد تا حسین شمس به عنوان سرمربی سال فوتسال جهان انتخاب شود. «فوتسال پلانت» پیش از این از انتخاب تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین تیم سال ۲۰۰۹ جهان در کنار تیم فوتسال زنان برزیل خبر داده بود. تیم ملی فوتسال ایران به دنبال درخشش در سال ۲۰۰۹ میلادی به این عنوان دست یافت.

پایگاه خبری فوتسال پلانت از تساوی ۲ بر۲ ملی پوشان فوتسال ایران مقابل برزیل در ابتدای سالجاری به عنوان عاملی در جهت انتخاب این تیم به عنوان بهترین تیم سال یاد کرده است.

فوتسال پلانت از تیم ملی فوتسال ایران به عنوان «سلاطین پارسی» قاره آسیا نامبرده و از بازی وحید شمسایی و مصطفی نظری به نیکی یاد کرده است. برندگان این عنوان در سال‌های گذشته به شرح زیر بوده است:

۲۰۰۳: ایتالیا - ۲۰۰۴: اسپانیا - ۲۰۰۵: معرفی نشد - ۲۰۰۶: معرفی نشد - ۲۰۰۷: برزیل - ۲۰۰۸: برزیل