سرمربی تیم ملی فوتبال با تاکید بر اینکه بهترین و باکیفیت‌ترین نفرات لیگ به تیم ملی دعوت خواهند شد، گفت: جایگاه هیچ بازیکنی در ترکیب تیم ملی ثابت نیست.

افشین قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: ملاک دعوت از بازیکنان تیم ملی چند شاخص اصلی نظیر فرم بدنی، کیفیت فنی، انگیزه و شخصیت فردی است و کادر فنی تیم ملی با زیر نظر گرفتن مسابقات لیگ برتر بازیکنانی که دارای چنین شرایطی باشند را برای مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا گزینش خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن رد هرگونه اختلاف بر سر بازو بند کاپیتانی در بین بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: هرگز چنین مشکلی در تیم ملی وجود نداشته و متاسفانه اخباری که در این زمینه منعکس شد واقعیت ندارد. طبیعی

است در تورنمنتی که ظرف ۸ روز باید سه بازی سنگین برگزار کنیم از بازیکنان مختلفی استفاده کنیم و کاپیتان تیم هم تغییر کند.

این به معنی وجود اختلاف بر سر کاپیتانی تیم ملی نیست. در تیم ملی طبق یک رسم قدیمی ‌بازیکنی که بیشترین بازی را برای تیم ملی انجام داده باشد، کاپیتان تیم می‌شود که در حال حاضر به ترتیب نکونام، کعبی، نصرتی و رحمتی چهار کاپیتان اول تیم ملی هستند.

سرمربی تیم ملی در خصوص انتخاب دستیار جدید در تیم ملی اظهار داشت: در صورتی که احساس کنم وجود یک دستیار جدید می‌تواند به پیشرفت تیم ملی کمک کند، در این زمینه اقدام خواهم کرد، ولی تاکنون چنین نیازی را در تیم ملی احساس نکرده‌ام. البته در انتخاب دستیار باید به فاکتورهای زیادی توجه شود تا فردی را برای همکاری دعوت کنم که قابلیت‌های فنی و کیفی و شخصیتی لازم را داشته باشد.

قطبی در خصوص ایرانی یا خارجی بودن دستیار خود در تیم ملی تاکید کرد: در انتخاب همکار جدید به پاسپورت او نگاه نمی‌کنم بلکه این ویژگی‌های فنی اوست که در درجه اول اهمیت قرار دارد و خوشبختانه فدراسیون فوتبال نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام داده است.