دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آفریقا با تساوی پرگل تیم‌های آنگولا، میزبان رقابت‌های جام ملت‌ها و مالی به پایان رسید.

در این دیدار که یکشنبه شب در ورزشگاه یونیورسیتاریای لوآندا برگزار شد، تیم‌های آنگولا و مالی با تساوی ۴ بر ۴ به کار خود پایان دادند. مانوئل خوزه، مربی پرتغالی تیم فوتبال آنگولا، گفت: بی شک این یک شگفتی است. در ۴۲ سال عمر مربیگری‌ام نخستین بار است که چنین اتفاقی را در فوتبال شاهدم. ما برنده این دیدار بودیم، اما بازی را رها کردیم.

توافق ۲۰ میلیاردی برای انتقال صبای قم به ساری

از ساری خبر می‌رسد مذاکرات اولیه مسوولان سیاسی و ورزشی استان مازندران با مسوولان استان قم برای انتقال امتیاز تیم فوتبال صبا به مازندران انجام شده و ظاهرا طرفین به توافق رسیده‌اند. طبق شنیده‌ها قرار است امتیاز تیم فوتبال صبای قم سال آینده به مازندران واگذار شود و در ازای انتقال امتیاز استانداری مازندران مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به استانداری قم بپردازد. ظاهرا ۵ میلیارد ریال از این مبلغ قرار است در هفته جاری پرداخت شود.

پیروزی بارسا و شکست اوساسونا

یک‌شنبه شب با انجام هفت دیدار هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های اسپانیا به پایان رسید. در این رقابت‌ها بارسلونا در خانه تنریف توانست با هت تریک مسی؛ پیروزی پرگل ۵ بر صفر را به دست آورده تا برای نخستین بار در سال جاری میلادی پیروز از میدان خارج شود. در دیگر دیدار یک‌شنبه رئال مادرید در ورزشگاه خانگی‌اش توانست با گل‌های هیگوآین و گرانرو دو بر صفر مایروکا را شکست دهد و همچنان جدی‌ترین رقیب آبی اناری‌ها در صدر جدول باقی بماند. اوساسونا نیز با حضور جواد نکونام و مسعود شجاعی در خانه لاکرونیا یک بر صفر تن به شکست داد. جواد نکونام در این مسابقه با کارت قرمز داور مواجه شد، مسعود شجاعی هم از دقیقه ۶۲ به جای آراندا وارد زمین شد.

حضور نامجو مطلق در کادر فنی استقلال قطعی شد

حضور مجید نامجو مطلق به عنوان مربی درکادر فنی تیم فوتبال استقلال قطعی شد. نامجو مطلق باحضور در محل باشگاه جلسه‌ای را با «امیررضا واعظ آشتیانی» و «صمد مرفاوی» برگزار کرد. به نظر می‌رسد نتایج مذاکرات نتیجه بخش بوده و به زودی این مربی در تمرینات استقلال شرکت خواهد کرد. نامجو مطلق از جمله مربیانی است که سابقه مربیگری در ابومسلم و مس را نیز دارا می‌باشد و جایگزین اریش روته مولر در استقلال خواهد شد.

میلان با رونالدینیو، یووه را در تورین مات کرد

در حساس‌ترین رقابت‌های هفته‌ نوزدهم سری A یک‌شنبه شب میلان در تورین مهمان یوونتوس بود و توانست این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو بردارد. شاگردان لئوناردوی برزیلی در این دیدار توانستند با درخشش رونالدینیو بازیکن برزیلی خود بانوی پیر فوتبال اروپا را در ورزشگاه خانگی‌اش ناکام بگذارند. آلساندرو نستا در دقیقه ۲۹ و رونالدینیو در دقیقه‌های ۷۲ و ۸۸ برای میلان در این بازی حساس گلزنی کردند. در جدول رقابت‌های سری A در پایان هفته‌ نوزدهم اینتر با ۴۵ امتیاز همچنان صدرنشین است.