«ورجینیو» مربی تیم ملی شطرنج ایران روز یکشنبه به جرم همراه داشتن چاقو و پوکه در فرودگاه همدان بازداشت شد.

این مربی بلاروس که برای برگزاری یک دوره اردوی تمرینی ویژه ملی‎پوشان شهرستانی به همدان سفر کرده بود، هنگام بازگشت به تهران در فرودگاه همدان بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. یافتن چاقو و پوکه در کیف ورجینیو عاملی بود که موجب شد مسوولان فرودگاه همدان از انجام سفر این مربی ممانعت کنند و وی را مورد بازجویی قرار دهند. ورجینیو ادعا می کرد اطلاعی در مورد ممنوعیت وارد کردن سلاح سرد به هواپیما ندارد! ورجینیو به دلیل آشنا نبودن به زبان فارسی قادر نبود به مسوولان امنیتی فرودگاه در این باره توضیح بدهد، اما با حضور مسوولان هیات شطرنج همدان ، دو ساعت بعد از این مربی رفع اتهام شد. پرونده ورجینیو در این زمینه به طور کامل بسته شده و این مربی بلاروس دیروز دوره‎ای دیگر از کار مربیگری خود را در اهواز آغاز کرد.

تغییری دیگر در کاراته

حمیدرضا خلوت به عنوان سرپرست خزانه داری فدراسیون کاراته برگزیده و مشغول به کار شد. این درحالی است که کمتر از یک هفته به برگزاری مجمع انتخاب رییس فدراسیون کاراته باقی مانده و کادر اجرایی جدید که خزانه‌دار هم جزیی از آن است، بایستی از سوی رییس آینده معرفی تا اعضای مجمع به آن رای دهند. علاوه بر این در یک سالی که از سرپرستی آهی در کاراته می‌گذرد، افرادی برای نایب رییسی، دبیری و حتی ریاست کمیته فنی معرفی نشد‌، به همین دلیل معرفی خزانه‌دار در آستانه انتخابات عجیب‌تر می‌نماید.

دو مدال نقره برای شمشیربازان ایران

مسابقات شمشیربازی کلاس A جهان به میزبانی جزیره کیش با کسب ۲ مدال نقره برای نمایندگان سابر و اپه ایران همراه بود. در فینال مسابقات اسلحه اپه علی یعقوبیان برابر جاناتان گیلیس از انگلیس قرار گرفت و با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ شکست خورد. در اسلحه سابر هم مجتبی عابدینی و توماس دچ دیدار نهایی را برگزار کردند که در نهایت شمشیرباز مجارستانی با نتیجه ۱۵ بر ۸ این بازی را به نفع خود خاتمه داد تا مدال نقره به نماینده ایران برسد. نمایندگان بلغارستان و لهستان بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

مهرام در راه دوبی

تیم بسکتبال مهرام امروز عازم دبی می‎شود تا از روز پنجشنبه دیدارهای خود را در مسابقات بین‎المللی ۲۰۱۰ جام شیخ راشد آغاز کند. رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جام شیخ راشد ۲۴ دی‎ماه با حضور ۱۰ تیم از کشورهای لبنان، امارات، سوریه (دو تیم)، اردن، فیلیپین، مصر و ایران آغاز می‌شود و تا چهارم بهمن‎ماه ادامه دارد. تیم مهرام که به عنوان نماینده ایران و قهرمان آسیا در این دوره از رقابت‎ها حضور دارد، سال ۲۰۰۶ عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.