حذف شمشیرباز ایرانی با اشتباه داور ایرانی

محمدعلی منتظریانی با اشتباه مسلم یک داور ایرانی از صعود به جمع ۱۶نفر برتر مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A در اسلحه اپه باز ماند. این شمشیرباز ایرانی در شرایطی نتیجه دیدار با حسن فهد کویتی را واگذار کرد که بنا به شهادت و ادعای ناظران و داورانی که شاهد رقابت این دو بودند، داور ایرانی مسابقه (علی قریشی) در نواختن زنگ پایانی و نهایی کردن نتیجه ۱۱ بر ۱۰ برای این بازی با عجله و اشتباه عمل کرد. گفته می شود زمانی که نتیجه بازی ۱۰ - ۱۰ مساوی بود حریف کویتی با سوءاستفاده از حواس پرتی داور، شمشیر خود را به زمین زد و قریشی هم با این تصور که ضربه او به حریف برخورد کرده، خیلی سریع و بدون توجه به نظر سایرین بازی را ۱۱ بر ۱۰ به نفع فهد پایان داد.

حدادی دوباره در آفریقا

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا برای برپایی یک اردوی تدارکاتی امروز راهی آفریقای جنوبی شد. به دنبال موافقت کمیته ملی المپیک با ادامه فعالیت «ایگور مادگوف» روسیه‌ای ماساژور پرتابگر دیسک، احسان حدادی راهی ژوهانسبورگ شد. حدادی همراه ماساژور و «کیم بوخنسوف» مربی تخصصی‌اش برای برپایی یک اردوی ۴۵ روزه به این کشور سفر کرد.

مربیان خارجی کم‌کار اخراج می‌شوند

در چهل و چهارمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم بر این شد که قرارداد مربیان خارجی کم‌کار تیم های ملی لغو شود. در این نشست وضعیت بعضی از مربیان خارجی و عملکرد آنان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. در این خصوص مقرر شد در صورت عدم رضایت از عملکرد مربیان استخدامی، از اول سال جدید میلادی قرارداد آنان خاتمه یابد. همچنین برای ارزیابی هرچه بهتر و نظارت بر عملکرد مربیان از افراد متخصص و اساتید دانشگاه‌ها به عنوان ناظر استفاده شود.