هزینه هشت میلیونی حضور گوگشلیدزه در لیگ ایران

تیم کشتی آزاد راه‌آهن خراسان برای اینکه مقابل نفت تهران بازنده نباشد، گئورگی گوگشلیدزه دارنده‌ مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان و برنز المپیک پکن را به خدمت گرفت که این کشتی‌گیر روسی الاصل گرجستان با ضربه کردن جعفر دلیری کلاس جهانی خود را به نمایش گذاشت، اما این پیروزی هم نتوانست مانع از شکست و حذف راه‌آهن شود و چهار بر سه مغلوب نفت تهران شدند. حضور گوگشلیدزه در ایران به همراه هزینه رفت و آمد و دستمزد او برای حضور در این یک کشتی حدود هشت میلیون تومان بود که امیر توکلیان شخصا این پول را پرداخت کرد تا در آینده از باشگاه دریافت کند.

این در حالی است که راه‌آهن از دو سال پیش به کشتی‌گیران و مربیانش بدهکار است.

کمیته ملی المپیک کویت تعلیق شد

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به دلیل دخالت سیاسی دولت کویت در ورزش این کشور کمیته ملی المپیک کویت را معلق کرد. این تصمیم بر طبق شرایط منشور المپیک و برای حفظ جنبش المپیک در کویت در تاریخ ۱ ژانویه گرفته شد.

در حال حاضر قانون ورزشی رایج در کویت یک مداخله آشکارا و بدیهی بخشی از دولت را در عملکرد داخلی سازمان‌های ورزشی نشان می‌دهد که به‌رغم تلاش‌های کمیته بین‌المللی المپیک از سال ۲۰۰۷ برای کمک به کویت برای حل این مشکلات تا تاریخ تعیین شده (‌۳۱ دسامبر ۲۰۰۹‌) این امر صورت نگرفت. این تعلیق تا حصول اطمینان از استقلال جنبش المپیک در کویت بر طبق قوانین و مقررات حاکم بر جنبش المپیک ادامه دارد.

«ژیگا اوچاک» به ایران می‌آید

«ژیگا اوچاک» مربی اهل اسلوونی برای عقد قرارداد و پذیرش سرمربیگری تیم اسلالوم ایران فردا وارد تهران می‌شود. این مربی اهل اسلوونی که هم اکنون ۲۶ سال دارد و از ۱۷ سالگی عضو تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان کشورش بوده، چندین مرتبه در اروپا به عنوان قهرمانی رسیده و مدال برنز جهان را از آن خود کرده است.

اوچاک دو سال است که به عنوان مربی در تیم ملی اسلوونی فعالیت می کند. او که در اردوهای تیم ملی ایران در اسلوونی بر سر تمرینات حضور داشته، با قایقرانان ایران آشنایی نسبی دارد.

شطرنج ایران در ریتینگ جهانی ۵ پله صعود کرد

طبق فهرست جدید منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج، بازیکنان کشورمان در فهرست درجه بین‎المللی (ریتینگ) این فدراسیون ۵ پله ارتقا داشته‎اند.

بر اساس فهرست جدید منتشر شده از سوی فیده، شطرنج ایران با ۸۸۷ شطرنج‌باز درجه‎دار فعال متشکل از ۷ استاد بزرگ، ۹ استاد بین‏المللی، ۳۶ استاد فیده ( در دو بخش مردان و زنان) و با میانگین درجه بین‏المللی ۲۴۵۷ در میان ۱۱۶ کشور عضو فیده با ۵ پله صعود به مکان چهل و هشتم رسیده است.