افکار بسیاری از مردم به طور طبیعی معطوف به جام جهانی خواهد بود که از ۲۱ خرداد ۸۹ تا ۲۰ تیر ۸۹ برگزار خواهد شد. اما بهترین تورنمنت فیفا فقط یکی از تورنمنت‌های خیلی بزرگی است که در سال پر از فوتبال انجام می‌گیرد. به سال پیش رو نگاهی می‌اندازیم‌.

ما آغاز سال را با یک تورنمنت مهم آغاز می‌کنیم‌. از ۲۰ دی تا ۱۱ بهمن، جام ملت‌های آفریقا در آنگولا برگزار می‌شود. ۱۶ تیم برای کسب عنوان قهرمانی قاره تلاش می‌کنند و در بازی افتتاحیه میزبان با مالی مسابقه می‌دهد. این تورنمنت به دنیا این فرصت را می‌دهد تا شاهد بازی ۵ تیم از ۶ تیم حاضر در جام جهانی باشند. تنها آفریقای جنوبی غایب خواهد بود.

تیم ملی آفریقای جنوبی که فرصت حضور در رقابت‌ها را ندارد باید قبل از بازی افتتاحیه‌اش با مکزیک در ژوهانسبورگ‌، شهر فوتبال مورخ ۲۱ خرداد ۸۹‌، بازی‌های دوستانه‌ای برگزار کند. این افتتاحیه تاریخی با ۳۰ روز فوتبال در بالاترین سطح همراه است.۳۲ تیم برای کسب این جام ارزشمند که ایتالیا ۴ سال پیش در آلمان کسب کرد با هم به رقابت می‌پردازند.

به منظور اینکه تیم‌های ملی وقت کافی داشته باشند که برای بازی‌های نهایی جام جهانی بازیکنانشان را در بهترین فرم داشته باشند تمام بازی‌های رسمی‌ باشگاهی حداکثر تا ۲۶ اردیبهشت ۸۹ به پایان خواهد رسید، بنابراین ۵ ماه اول سال شاهد مسابقات فوتبال دوستانه و تدارکات زیادی هستیم.

درست ۲ روز بعد از اتمام مسابقات جام جهانی‌، مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان در آلمان آغاز می‌شود.

در اواخر سال آماده می‌شویم که برای جام باشگاه‌های جهان به ابوظبی برویم.

در ماه دسامبر بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال در زوریخ برای انتخاب بهترین بازیکن سال گرد هم می‌آیند. لیونل مسی و مارتا بهترین بازیکن مرد و زن جهان مشتاقند تا دوباره از عنوان خود دفاع کنند.همچنین در ماه دسامبر کمیته اجرایی فیفا فدراسیون‌های میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را معرفی می‌کند.