اختیار تام دارم؛ اما خود رای نیستم

رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با «ایسنا»، در پاسخ به ادعاهای محمد دادکان، رییس اسبق فدراسیون فوتبال که گفته بود رییس فدراسیون حتی در انتخاب سرمربی تیم ملی نیز اختیار ندارد، اظهار کرد: نه این‌طور نیست. من اختیار تام دارم؛ اما خود رای عمل نمی‌کنم. من مدیر مشورت‌پذیری هستم و تاکنون در زندگی‌ام تصمیم فردی نگرفته‌ام.

وی ادامه داد: من در هر موضوعی در فدراسیون فوتبال با هیات رییسه مشورت می‌کنم و بعد تصمیم می‌گیرم. این نشانه این نیست که من اختیار ندارم. قائل به تصمیم جمعی هستم و عملکردم در مسوولیت‌های مختلف ورزشی نشان دهنده این مهم است.

وی همچنین در رابطه با این گفته دادکان که فدراسیون فوتبال را با شش میلیارد تومان پول تحویل داده است، گفت: من از این پولی که دادکان از آن سخن می‌گوید، اطلاعی ندارم؛ اما ما فدراسیون را با بدهی تحویل گرفتیم. بالاخره پس از مدیریت دوره دادکان فدراسیون فوتبال یک سال ونیم تعلیق شد و در این مدت نیز در حال فعالیت بوده و هزینه داشته است. فدراسیون فوتبال هزینه‌های زیادی دارد و شاید این پول در این مدت خرج شده است.

کفاشیان هزینه فدراسیون فوتبال در طول سال را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

رییس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از این گفت‌وگوی خود با بیان اینکه خبر تغییرات در کادرفنی تیم ملی فوتبال و همچنین ریاست کمیته داوران صحت ندارد، در رابطه با عملکرد افشین قطبی گفت: قطبی و همکارانش به کارشان ادامه خواهند داد و در نشست آینده کمیته فنی فدراسیون برنامه‌ها و عملکرد قطبی ارزیابی خواهد شد. قطبی گزارشی از فعالیت‌های خود و تیم ملی ارائه خواهد کرد و اعضای کمیته در این رابطه بحث و بررسی می‌کنند. قصدی برای تغییر نداریم؛ چرا که این تغییرات به ضرر فوتبال کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف حضور یک مربی ایرانی در کادر فنی تیم ملی چه شد، گفت: پس از بازی با سنگاپور و تایلند اگر قطبی تصمیمی برای این کار داشته باشد، مربی ایرانی به کادرفنی اضافه خواهد شد. قطبی باید خودش در این رابطه تصمیم بگیرد و ما برنامه‌ها را مطالعه می‌کنیم.

علی کفاشیان همچنین با رد خبر تغییر مسعود عنایت، رییس کمیته داوران گفت: ما دائما عملکرد کمیته‌ها را بررسی می‌کنیم. کمیته داوران پنج عضو دارد که در نشست‌هایی که با کمیته‌ها داریم، نظرات تک تک افراد را جویا می‌شویم. این طور نیست که رییس کمیته به تنهایی کار کند و تصمیم بگیرد.