علی دایی درباره عملکرد تیم ملی در تورنمنت قطر صحبت نکرد و گفت: هیچ زمانی پاسخ به سوالاتی درباره تیم ملی را نخواهم داد و فقط درباره پرسپولیس حرف می‌زنم و هر وقت نیاز دیدم باید در این باره صحبت کنم خودم حرف‌هایم را بیان خواهم کرد. سرمربی تیم ملی فوتبال پرسپولیس گفت: منافع پرسپولیس و آبروی خودم را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارم و از کسانی در کادرفنی استفاده می‌کنم که بیشتر به تیم خدمت کنند.

وی درباره نحوه جدایی عابدزاده از کادر فنی تیم پرسپولیس گفت: من عابدزاده را دوست دارم و برایش احترام زیادی قائلم و می‌دانم که همه مردم هم او را دوست دارند، اما باید مربی‌ای را در کادر فنی به کار بگیرم که بیشتر به ما کمک کند. من منافع پرسپولیس و آبروی خودم را بیشتر از همه چیز دوست دارم. مطمئنا پس از پایان فصل من باید جوابگوی نتایج تیم باشم و درباره عملکرد بازیکنان و دروازه‌بانان پاسخ دهم.

شاید اکنون به خاطر چنین اقدامی تحت فشار باشم، اما نمی‌توانم منافع تیم را به منافع شخصی ترجیح دهم. می‌توانستم عابدزاده را در تیم نگه دارم، اما مشکلات قبلی دروازه‌بان‌ها پابرجا بماند و تیم ضربه ببیند، دروازه‌بان ما نباید از زاویه بسته سه گل بخورد. ما یحیوی را به کادر فنی آوردیم تا سطح کیفی دروازه‌بان‌ها را بالاتر ببریم. هرتیم آرزوی داشتن دروازه‌بانان ما را دارد و ما باید باعث پیشرفت آنها بشویم.

دایی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید نوع رفتار درباره کنار گذاشتن عابدزاده باید بهتر انجام می‌شد، گفت: ما بی‌احترامی‌ای به او نکردیم. ما صبر کردیم تمرینات تمام شود و جلوی چشم بازیکنان هم به او نگفتیم.

در پایان این تمرین علی دایی هنگام ورود به رختکن با لیدرهایی که به محل تمرین آمده بودند مواجه شد و به آنها گفت تمام تلاشم را برای موفقیت پرسپولیس انجام می‌دهم و موفقیت این تیم و آبرویم را بیشتر از هر چیز دوست دارم.

ما اینجا عقاب و از این حرف‌ها نداریم. من عابدزاده را دوست دارم و می‌دانم همه مردم هم او را دوست دارند اما باید به موفقیت پرسپولیس فکر کنیم.