کفاشیان: اگر ببازیم هم قطبی می‌ماند

عکس: ایسنا

علی کفاشیان با اشاره به شایعات اخیر درباره برکناری افشین قطبی سرمربی تیم ملی و مسعود عنایت رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اصلا چنین خبرهایی صحت ندارد و آقایان قطبی و عنایت با قدرت در حال پیشبرد کارهای مربوط به خود هستند.

رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایلنا‏، درباره عملکرد تیم ملی در رقابت‌های چهارجانبه کشور قطر اظهار کرد: هدف ما بیشتر این بود که تیم خودمان و کادر فنی تیم ملی را محک بزنیم که در این مورد تا حدودی هم موفق بوده‌ایم. ما از حدود شش‌ماه قبل چنین پیشنهادی را به قطری‌ها دادیم و از آنها خواستیم که با توجه به اینکه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا سال آینده در همین فصل در قطر برگزار می‌شود، مسابقاتی را ترتیب دهند که آنها نیز این پیشنهاد ما را پذیرفته و با حضور چهار تیم میزبان این بازی‌ها بودند که الحق و الانصاف بازی‌های خوبی هم بود. ما فکر می‌کنیم که حریفان سال آینده ما از بین همین تیم‌ها باشند و قدرتی فراتر از اینها نداشته باشند. ما از عملکرد تیم ملی راضی هستیم، همانطور که قطبی از تیم ملی و عملکرد آن راضی بودند، اما نباید فراموش کنیم که در این رقابت‌ها ضعف‌هایی را نیز داشته‌ایم که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور در این تورنمنت گفت: من فکر می‌کنم که این بازی‌ها برای تیم ملی ایران بازی‌های خوبی بود و باعث شد تا تیم قبل از بازی‌ با سنگاپور شکل واقعی خودش را به دست آورد. هر چند که هدف اصلی ما از حضور در این بازی‌ها کسب نتیجه نبود، بلکه رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده ما بود. ما حالا باید بازی‌ها را آنالیز کرده و ببینیم که نقاط ضعف و قوتمان چه بوده است و نیست و به ترمیم ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت خود تلاش کنیم.

کفاشیان درباره اینکه گفته می‌شود به قطبی برای سر و سامان دادن به تیم ملی فرصتی محدود داده شده است، گفت: ما هنوز فرصتی به قطبی و کادر فنی تیم ملی خود نداده‌ایم، اما قرار است با هماهنگی لازم یک مربی ایرانی را به مجموعه کادر فنی تیم ملی اضافه کنیم، فدراسیون از کادر فنی تیم ملی ناراضی نیست، اما باید کار بیشتری انجام دهیم تا به نتایج بهتری دست یابیم. ما باید به قطبی فرصت بدهیم و من اعتقاد دارم که با یک شکست نباید به فکر تغییر مربی باشیم و این فرهنگ غلط را بایستی از بین ببریم. قطبی فعلا با ما هست، اگرچه که معتقدم سنگاپور را تحت هر شرایطی باید شکست بدهیم البته اگر اتفاق دیگری هم بیفتد وی همچنان رییس کادر فنی باقی خواهد ماند.

کفاشیان درباره شایعاتی که این روزها درباره تغییر مسعود عنایت رییس کمیته داوران به گوش می‌رسد هم اظهار داشت: هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم و عنایت و همکاران خود دارند کارها را به خوبی پیش می‌برند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره شرکت لیگ برتر فوتبال ایران که گفته می‌شود به ثبت رسیده و بر کار فروش بلیت بازی‌ها و چاپ آن نظارت می‌کند، گفت: این شرکت همان سازمان لیگ برتر است که ‌باید به صورت خصوصی به ثبت می‌رسید که این کار هم صورت گرفت. هر چند که بلیت‌فروشی فوتبال وابسته به شرکت افق سبز است که بنده به همراه درخشان و یکی، دو نفر دیگر کارهای اجرایی آن را انجام می‌دهیم.

کفاشیان درباره فعالیت شرکت افق سبزهم گفت:‌ این شرکت از یک سال و نیم پیش تشکیل شده و اکنون نیز در شرایط انحلال می‌باشد، اما آنچه که باید در این خصوص برای تنویر افکار عمومی به شما بگویم اینکه همه این شرکت‌ها متعلق به فدراسیون بوده و منافع آن هم به فدراسیون می‌رسد.