در پی محرومیت پنج جلسه‌ای باشگاه پتروشیمی‌بندر امام از همراهی تماشاگرانش در سوپر لیگ بسکتبال، مسوولان ‌این تیم با اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال، این رای را ناعادلانه خواندند. حتی سخنگوی شورای ورزش‌این باشگاه ادعا کرد، فدراسیون می‌خواهد با غرض‌ورزی سر تیم پتروشیمی ‌را ببرد. شاپور یاوری حتی تهدید کرد اگر قرار باشد برخوردهای ‌این چنینی ادامه داشته باشد، ‌این باشگاه بدون شک در مورد ادامه فعالیت‌هایش تجدید نظر می‌کند.

بازی جنجالی دو تیم پتروشیمی‌بندر امام و صبامهر قزوین، در چارچوب رقابت‎های هفته سوم از مرحله برگشت لیگ برتر (سوم دی‎ماه) برگزار شده بود که با فحاشی برخی طرفداران تیم جنوبی به جنجال کشیده شد و نهایتا با ارائه گزارش ناظر بازی، کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در کنار محرومیت دو جلسه برای محسن شاه‎علی مربی صبامهر به دلیل ورود غیرقانونی به داخل زمین مسابقه، پتروشیمی ‌را هم با محرومیت سنگین ۵ جلسه‌ای از حضور تماشاگران جریمه کرد.

با اعلام رای کمیته انضباطی سخنگوی شورای ورزش باشگاه پتروشیمی‌بندرامام ادعا کرد، ناظر مسابقه (حمید خمجانی) در سالن حضور داشت، اما اطلاعاتی که او در قالب گزارش به فدراسیون ارائه کرده با آنچه در جریان بازی روی داد، مغایرت دارد.

شاپور یاوری گفت: «در میان تماشاگران ماهشهری چند نفری بودند که اصلا جزو هواداران ما محسوب نمی‌شدند آنها در محلی مجزا از طرفداران پتروشیمی‌نشسته بودند که به یکباره شروع به فحاشی کردند. رفتار‌این افراد که مورد پسند ما هم نبود چند دقیقه بیشتر ادامه نداشت، اما ناظر مسابقه در گزارش خود آورده است: «تماشاگران از اول تا آخر بازی فحاشی می‌کردند». آخر انصاف کجا رفته است؟»

او همچنین با اعتراض به عملکرد سرمربی تیم صبامهر ادامه داد:«این مهران شاهین طبع بود که تماشاگران را تحریک می‌کرد.

او حتی برای چند دقیقه بازی را قطع کرد و تیمش را به داخل رختکن برد. عامل تمام مشکلات سرمربی صبامهر بود، اما جالب‌ اینجاست که مربی این تیم محروم شده است.»

یاوری با اشاره به رای پیشین کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال درباره پتروشیمی‌گفت: «در فاصله ۱۸ ساعت مانده به دیدار با مهرام کمیته انضباطی دو بازیکن تیم پتروشیمی ‌را محروم کرد. آن زمان هم‌این سوال برای ما بود که نشست عجولانه کمیته انضباطی آن هم در آستانه دیدار حساس با مهرام چه ضرورتی داشته است. امروز پاسخ خود را گرفتیم. فدراسیون بسکتبال هرگاه که تیم پتروشیمی ‌خوش می‌درخشد به هر طریقی به سر ‌این تیم می‌زند تا از حرکت باز‌ایستد. واقعیت‌این است که آنها نمی‌خواهند پتروشیمی‌به عنوان یک تیم شهرستانی پیشروی داشته باشد.»

یاوری با تاکید بر حمایت فدراسیون بسکتبال از تیم‌های مهرام و صبامهر گفت: «احتمال رویارویی صبامهر و مهرام در مرحله پی آف وجود دارد و اگر‌این اتفاق رخ دهد احتمال حذف صبامهر هم زیاد می‌شود.

فدراسیون نمی‌خواهد لیگ‌این طور پیش برود پس خیلی راحت تیم‌های شهرستانی را محروم می‌کند.»