ظرفیت روانی من در تبریز تکمیل شده بود

جدایی فراز کمالوند از تراکتورسازی،‌ خیلی هم ناگهانی نبود. این مربی،‌ حدود ۲ماه پیش و بعد از مسابقه تراکتور ـ صبا، نشانه‌هایی از علاقه به جدایی را بروز داده بود. همان روزی که با وجود پیروزی،‌ مشکلات با رسانه‌های محلی را بهانه کرد و به تهران بازگشت. وقتی شماره کمالوند را برای گفت‌وگو گرفتیم، او فرودگاه و در راه آبادان بود. شهری که گرچه ممکن است شور هواداری بی‌نظیر تبریز را نداشته باشد، اما به هر حال در صورت موفقیت،‌ امیدی برای لیگ برتر خواهد بود. گفت‌وگوی سایت گل با مربی سابق تراکتور،‌ ممکن است کمی از ابهامات درباره این مربی بکاهد.

آقای کمالوند جدایی شما خبر غیرمنتظره‌ای بود.

نه اتفاقا من ۴۵ روز پیش این موضوع را به آقای شفق گفته‌ بودم.

همان استعفای معروف و عجیب شما ...!

من بعد از ۸۷ سال تراکتور را به لیگ برتر آوردم. اما این سوال که چند سالت است؟ چقدر حاشیه‌داری و... همیشه دنبال من بوده. من خیلی اذیت شدم، البته پارسال هم این مسائل بود اما من مقاومت کردم تا به قولم عمل کنم. امسال هم تصور همه این بود که چون اسکلت تیم لیگ یکی است تا هفته ۵-۴، ما کم می‌آوریم و من زمین می‌خورم، اما خدا را شکر الان تیم هفتم جدول هستیم.

شما دقیقا از چه کسانی صحبت می‌کنید؟

تنها کسی که ما را اذیت نمی‌کرد هواداران بودند و البته مجموعه تراکتور. اینکه نمی‌شود یک مربی از ترس اینکه مبادا چیزی از حرف‌هایش دربیاید اصلا صحبت نکند. من از صبح که بلند می‌شدم باید با این مسائل درگیر می‌بودم تا شب. همین بازی شاهین بوشهر. می‌روند از اولروم در پیست سوال می‌کنند که چرا بازی نمی‌کنی؟ یا مثلا برای اینکه زمینه ایجاد کنند، می‌نویسند تیم باید سهمیه آسیایی بگیرد. من دیگر نمی‌توانستم. ظرفیت روحی و روانی من تکمیل شده بود.

اما به نظر من مشکلات مالی تراکتور هم در این موضوع دخیل بوده.

اولا من همین دیروز با معاون سیاسی ـ امنیتی استان، آقای فرماندار و نمایندگان مجلس حرف زدم و این نشان می‌دهد که توجه کاملی به تیم ما بود. آقای شفق هم دیشب به زحمت قانع شد. ایشان شخصی دارند باشگاه را اداره می‌کنند و خب، مشکل مالی وجود دارد، اما این علت جدایی من نبود.

به هر حال صحبت این است که شما به خاطر پول خوب صنعت نفت از این تیم جدا شدید.

خواهشم این است که از آقای شفق سوال کنید که من در دو فصل چقدر از این تیم پول گرفتم؟ اگر در این دو فصل به اندازه مربی لیگ یکی پول گرفتم حق با شما است. علت اصلی این بود که من دوست داشتم با خاطره خوش تبریز را ترک کنم نه اینکه کار به جایی برسد که فحش بخورم. من دینم را به تراکتور ادا کردم و الان تیم در رده هفتم جدول است و حتما در لیگ می‌ماند.

اما کمبود یار و مشکل پرداخت به بازیکنان چی؟

نمی‌شود انکار کنم که وقتی پیمنتا در این شرایط کمبود یار از ما جدا شد دلگیر شدم، اما آقای شفق در این موضوع مقصر نبود چون بازیکن خودش می‌خواست برود. به هر حال من امیدوارم که یک روز دوباره به تراکتورسازی برگردم چون از اول کار مربیگری آرزویم این بود که در این تیم کار کنم. حالا هم مطمئنا تا دوران مربیگری مقابل این تیم قرار نخواهم گرفت. چه این تصمیم حرفه‌ای باشد و چه نه.

نظر شما درباره انتخاب آقای آذرنیا چیست؟

به نظر من شرایط تیم بهتر خواهد شد. ایشان بچه همین شهر است و یک مربی بزرگ. من هم هر کمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم.

شرایط کاری شما در نفت چطور است؟

من قولی بابت صعود در فصل اول ندادم، اما تلاش خود را می‌کنم تا نفت مثل شیرین فراز و تراکتور در پایان فصل دوم به لیگ برتر برسد.

حرف آخر؟

آنچه که می‌خواهم از قولم بگویید این است که من هرگز خاطرات خوشم را در تبریز فراموش نمی‌کنم. من تا آخر عمر مدیون تراکتور خواهم بود چون این تیم مرا بزرگ کرد. تراکتور به ما نیاز نداشت و ما از وجود این تیم بزرگی گرفتیم. به هر حال من از روی هواداران مهربان تراکتور خجالت می‌کشم.