دروازه‌بان‌ها می‌توانند محجبه باشند

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان حضور در لیگ فوتسال اسپانیا را به همراه تیم دانشگاه آلکانته، منوط به ادامه‌ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی در این دانشگاه دانست.

بهناز خیاط در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص آخرین وضعیت خود پیش از پیوستن به دانشگاه آلکانته اظهار کرد: شرایط من برای پیوستن به این تیم ادامه تحصیل در این دانشگاه است. من البته از تیم پاچکو پیشنهاد داشتم؛ ولی از آنجایی که این تیم منحل شد و بیشتر بازیکنانش به تیم دانشگاه آلکانته پیوستند، من هم در صورت حل مشکل ادامه تحصیلم به این باشگاه خواهم پیوست. هفته گذشته مسوولان ورزشی دانشگاه از من خواستند تا پایان‌نامه لیسانسم را در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی برای آنها بفرستم تا به درخواستم که بورس تحصیلی - ورزشی است، رسیدگی شود.

دروازه‌بان تیم فوتسال بانوان آرش بندرعباس در پاسخ به این پرسش که آیا مسوولان باشگاهش با جدایی وی جهت پیوستن به دانشگاه آلکانته موافقت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیش از این که قراردادم را با تیم آرش بندرعباس امضا کنم طی مذاکره با مدیرعامل باشگاه موافقت شد تا هر زمان که توانستم به دانشگاه آلکانته بپیوندم، از تیمم جدا شوم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان گفت: حضور در لیگ اسپانیا فرصت فوق‌العاده‌ای است که شاید هر بازیکنی دنبال چنین موقعیتی برای خود و کشورش است. اگر مسوولان ورزش تیم ملی و باشگاه‌های فوتسال زنان را حمایت کنند، فوتسال ایران می‌تواند براساس نمایش خوبی که از خود در دیدارهای دوستانه با اسپانیا و تورنمنت پرتغال انجام داد، پیشرفت کند. اگر حضور در این‌گونه تورنمنت‌ها ادامه پیدا کند، می‌توانیم لژیونرهای بیشتری داشته باشیم.

وی درپاسخ به این پرسش که از طرف فدراسیون برای قبول پیشنهاد اسپانیا حمایت شده است، تصریح کرد: من و فدراسیون تاکنون با هم ارتباطی نداشته‌ایم که بخواهند با من همکاری کنند. من آخرین باری که در این مورد با خانم شجاعی صحبت کردم، پیش از بازی‌های داخل سالن ویتنام بود. شجاعی از من خواست که اگر شرایطش را دارم به اسپانیا بروم؛ چرا که این موقعیت بسیار خوبی است و می‌تواند راه را برای حضور سایر بازیکنان در لیگ اسپانیا باز کند.

خیاط در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه آلکانته خواستار جذب فهمیه زارع، عضو تیم ملی فوتسال بانوان نیز هست، تاکید کرد: به دلیل بحث پوشش فعلا از من خواستند که به این تیم بپیوندم. قطعا به مرور اگر مسوولان باشگاه ببینند که زنان محجبه برای بازی کردن مشکلی ندارند از دختران مسلمان در پست‌های دیگر هم استفاده می‌کنند. در مسابقات آسیایی هم ابتدا با پوشش زنان مسلمان مخالفت می‌شد ولی با رایزنی مسوولان فدراسیون به مرور با درخواست ما موافقت شد. وی ادامه داد: به دلیل پوشش دروازه‌بان‌ها من مشکلی ندارم. فعلا فیفا اجازه حضور بانوان محجبه را نمی‌دهد. در تیم دانشگاه آلکانته هم این اعتقاد وجود دارد که بازیکنان متحدالشکل لباس بپوشند. چرا که در غیر این صورت اتحاد تیمی به‌ هم می‌خورد.